Традиционно произвеждането от България розово масло трябва да бъде включено към промотираните от ЕС продукти в трети страни. Това заяви министърът на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов по време на неформално заседание на Съвета на Европейския съюз по земеделие, което се провежда от 11 до 13 септември във Вроцлав, Полша.
Темата на проведената дискусия беше „ Европейските храни - промотиране на качеството и разнообразието”. Той даде като пример българския продукт при обсъждането на въпроса за обхвата на продуктите за промоция. Министър Найденов каза, че неговото актуализиране трябва да бъде съобразено с потребностите на държавите - членки.
„България счита, че политиката на ЕС за промоция на земеделски продукти е ключова и представлява съществен елемент от Общата селскостопанска политика. Тя трябва да поддържа баланс между местната икономическа динамика, очакванията на европейските потребители и мотивирането на потребителите от трети страни”, заяви министър Найденов пред своите колеги.
Министър Найденов подчерта значението на процедурата и управлението на промоционалните програми на национално ниво, тъй като се отчитат съответните приоритети на дадена държава-членка. България подкрепя увеличаване на съфинансирането от ЕС на 60%, в случай на промоция на продукти с голяма обществена значимост (както например такава възможност в момента е предвидена при промоцията на пресни плодове и зеленчуци в училищата).