04 Май 2024

Вие сте тук

Български дестинации ще се рекламират по европейски проект

07.02.2012

 

България ще представи ЕДЕН дестинациите си на туристическите изложения в Берлин, Букурещ и София

 

България ще демонстрира потенциала на ЕДЕН дестинациите си (European Destinations of ExcelleNce – отлични туристически дестинации) по време на три основни изложения през 2012 г. - ITB Берлин, борсата в Букурещ и „Ваканция&СПА Експо“ в София.

 

Това съобщи на пресконференция зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, ръководител на комуникационния проект по евроиницативата. На срещата бе даден стартът на комуникационната кампания за популяризиране на ЕДЕН дестинациите на България. Проектът е на стойност близо 64 285 евро, 75% от които са безвъзмездно финансиране от ЕК, а останалите – от националния бюджет. Представянето на българските ЕДЕН дестинации ще продължи и на други туристически форуми в страната и на ключови пазари зад граница.


„Проектът ще помогне да се преодолее териториалната и сезонната концентрация на туристическите маршрути и ще развие диверсифицирането на туристическия продукт, ще стимулира нови и малко познати форми на туризъм», подчерта Маринов. Проектът залага на културните особености на регионите, стимулира предприемачеството и защитата на природата.


Кампанията предвижда да се създаде В2В информационно-комуникационна платформа (уебсайт с безплатни ресурси, модули и бази данни) за обмен на добри практики между създателите на българските ЕДЕН дестинации - публични администрации, туристически и екоорганизации, представители на бизнеса и др. ЕДЕН дестинациите ще бъдат интегрирани с безплатен достъп и в националния туристически портал www.bulgariatravel.org. По проекта ще се подготвят рекламно-информационни материали (брошура, карта, банери и др.) за промоция на тези обекти и маршрути. Ще се организират онлайн конкурс за любителски снимки и фотоизложба. Планира се и балканска среща на ЕДЕН дестинациите с участие на Румъния, Гърция, Турция, Хърватска, Сърбия и Македония за съгласуване на съвместни трансгранични продукти в обща мрежа.

 

Сред очакваните преки ефекти от проекта Иво Маринов открои повишаването на разпознаваемостта на българските дестинации, спечелили конкурсите и на подгласниците им, насърчаване на развитието на специализираните форми на туризъм, преодоляването на сезонността в нашия туризъм, отклоняване на основните туристически потоци към по-малко известни дестинации и увеличаване на заетостта и доходите на местното население. Сред косвените ефекти, освен увеличаването на броя на туристи в съответните дестинации, е и създаването туристическа мрежа със съседните балкански страни на общи регионални туристически продукти, които да се представят както на европейски, така и на по-далечни пазари.


ЕДЕН инициативата на ЕК популяризира устойчивото развитие на туризма в ЕС и се базира на ежегодни национални конкурси. Стартът е даден от Еврокомисията през 2006 г. и тя играе координираща роля. Основните теми на EDEN от 2007 до 2011 са били: 2007 - Най-добри прохождащи европейски дестинации за селски туризъм; 2008 - Туризъм и местно нематериално наследство; 2009 - Туризъм и защитени територии; 2010 – Акватик туризъм; 2011 - Туризъм и възстановяване на физическите обекти. От 2007 до 2009/10 г. България е участвала с три проекта: „Водата – извор на живот и благоденствие“, „952: Природата ви приветства!“ (защитени територии) и „Тракийският дух“ (културно наследство). ЕДЕН дестинациите от България са обхванали 14 общини, една област, културни, исторически и просветни институции, природни паркове, бизнес сдружения и др. Идеята на ЕК за 2011 и 2012 г. е насочена към популяризиране на дестинациите победители и подгласници от страните, които поне веднъж са участвали в инициативата. България печели именно такъв проект.

 



Победители и подгласници от националните конкурси ЕДЕН досега са:

 

Теми:

Водата - извор на живот и благоденствие”

(акватик туризъм)

2009-2010

952: Природата ви приветства!”

(защитени територии)

2008-2009

Тракийският дух”

 

(културно наследство)

2007-2008

Дестинации:

  1. Област Силистра: „Седем състояния на водата: дух, здраве, вяра, история, красота, традиция”

  2. Община Луковит, Ловешка област: „Панака-магия: вода... скала”

  3. Сдружение на хотелиерите, ресторантьорите, туроператорите - гр. Сандански: „Земя, целуната от бог”

  4. Община Кюстендил: „Животворната вода на Пауталия - Велбъдж- Кюстендил”

  5. Община Белоградчик: „Легендарното чудовище от Рабишкото езеро”

1. Народно читалище «Георги Тодоров», гр. Белица - „Природният феномен в Национален парк Рила”

2. Сапарева Баня в партньорство с дирекцияНационален парк Рила”: „Водопадите на Рила – извор на здраве и красота”

3. Община Каварна: „Яйлата - съхранена природа и богато наследство”

4. Община Враца: „Врата към съхранената природа – Вратцата и долината на р. Лева”

5. Природен парк «Странджа» и Българска фондация «Биоразнообразие»: - „С раница из Странджа – приключение в дивата природа”

  •  
    1. Община Белоградчик: Фолклорни празници „От Тимок до Искър – по стъпките на траките”

    2. Регионален исторически музей - Силистра: „Вечноживият дух на тракийския бог Залмоксис”

    3. Асоциация за устойчив туризъм - Казанлък: „Казанлък – фестивал на тракийския дух в Долината на тракийските царе”

    4. Община Кърджали и партньори: „Дъждовница – кръстопът на култове”

    5. «Папукчиеви» ЕТ, Казанлък: Светлинно-музикален спектакъл „Сърцето на владетеля”

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed