29 Март 2024

Вие сте тук

Българските хотелиери спестяват вода и енергия, показва проучване

04.11.2011

Около 71% от българските хотелиери са запознати с продуктите, които спестяват ресурси, вода и енергия. Това показват резултати от национално количествено изследване, проведено през септември 2011г. от агенция „Ноема”, по поръчка на „Идеал Стандарт – Видима” АД,съобщиха от компанията. Повече от половината от собствениците (54%) твърдят, че се стремят да подбират доставчици на „еко” продукти. Твърди привърженици на „зелената вълна” са около 30% от включените в изследването обекти. Стремежът към екологичност е характерен в най-голяма степен за хотелите, попадащи във високите категории, основно летни по Черноморието и в най-малка – за бизнес хотелите.

Над 60% от българските хотели са избрали санитарно оборудване на „Идеал Стандарт – Видима” АД, сочат още резултатите от проучването. Тези и други данни от изследването ще бъдат представени от търговския директор на компанията Христо Караиванов по време на участието му в конференцията за инвестиции и пазар на имоти BalRec. Той ще участва в конференцията на 7 ноември в рамките на основната тема „Инвеститори, инвестиции и пазари”.

Според резултатите от изследването познаваемостта и имиджът на марките Vidima и Ideal Standard изпреварват категорично всички останали марки, предлагащи обзавеждане за баня в България (с общо над 60%). Водещи фактори при избор на оборудване за баня в хотелите са на първо място качеството на продуктите (85%), а след това цената (66%). Важни за хотелиерите са и дизайнът (23%), както и гаранцията (20%), а на пето място се подрежда имиджът на компанията производител (8%).

Резултатите очертават тенденция сред мнозинството от хотелите да не инвестират в подмяна на оборудването за баня през следващата една година – над 73 процента. Главната причина да не се мисли за подмяна, посочена от хотелиерите, са липсата на необходимост (42%) и доброто състояние на баните (16%). На следващо място се нареждат ниските приходи и липсата на средства за инвестиции (15%). Едва 2% от анкетираните са посочили кризата като фактор, не позволяващ планирането на инвестиции в подмяна на оборудване за баня през следващата година.

Изследването е проведено на база предварително изготвена квота от 300 хотела в цялата страна – както в градове, така и в курорти. Квотата е формирана по брой звезди и тип на хотела, като включва хотели 3, 4 и 5 звезди от тип бизнес, летни ваканционни и друг тип хотели (ваканционни хотели в зимни и балнеоложки курорти, СПА хотели и други). Изследването е извършено в периода 15 – 21 септември 2011г. от агенция «Ноема» по поръчка на „Идеал Стандарт – Видима” АД.

 

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed