21 Ноем. 2019

Вие сте тук

България ще търси мястото си в нишата на кулинарния туризъм

20.03.2012

 

До година ще имаме кулинарна карта на страната

 

Кулинарията е ключов фактор за пазвитието на туризма, а също и за съхраняването и възстановяването на производството на автентични български продукти.Това каза председателя на Евро-Ток България Жоро Иванов при откриването на кръгла маса, посветена на кулинарните региони в България. В дискусията, инициирана от асоциацията, участваха представители на няколко министерства – регионалното, на външните работи, земеделското, на екологията, както и експерти от БАН, от офиса на Еврокомисията у нас, неправителствени организации и др.   

Кулинарията е много важен елемент от модерното развитие на туризма, който все повече свързваме с изживяването и положителните емоции от пътуването. Гастрономията е сред най-ярките проявления на културното разнообразие на всяка от страните в ЕС, които в единство запазват богатството на своята специфика, заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Той подчерта, че храната и традициите по подготовката и поднасянето й са сред водещите съставки на туристическите услуги, които формират нови пътувания и различни варианти за отдих. 

 

Този сегмент е важен детайл от създаването и на бранда България като туристически продукт така, както например Франция и Италия се асоциират с кухнята, виното, доброто сервиране. Масовият туризъм има своето добро бъдеще, но ние трябва да развиваме нишите, в които имаме сериозен потенциал, и кулинарният туризъм, гурме туровете са сред тях, каза още Маринов. Той съобщи, че ще бъде създадена работна група по тези въпроси, която да съгласува усилията на отделните институции и бранша, а също и да инициира усъвършенстване на нормативната уредба в сектора, ако се налага.


На срещата бе представен сборникът с рецепти „Стара народна кухня от Ловешки регион“ - пилотен проект, разработан от Евро Ток България.  Книжката е издадена с подкрепата на МИЕТ след изследване на „Евро-Ток“ в 8 общини и 40 селища в този край на страната ни. Инициативата на специализираната професионална организация предвижда до една година България да предлага карта на кулинарните региони и да има самостоятелен бранд кулинарен туризъм.


Според изследването на чуждестранните туристи в България добрата кухня е посочена като фактор при избора на дестинация от 72% от анкетираните. Това е характеристиката, по която България се представя най-силно. Храната/напитките са поставени на трето място след природата и пистите при оценката за удовлетвореност от престоя, като им е дадена оценка 4,49 при максимална 5. Храната/напитките са на второ място като фактор, влияещ върху удовлетворението на туриста (коефициент 0,47 след настаняването, което е с коефициент 0,5). Кулинарен и винен туризъм практикуват съответно 11,7% и 6,6 % от туристите, а желание да го правят имат над 15% за кулинарния и над 18 % - за винения.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed