22 Ноем. 2024

Вие сте тук

България ще се рекламира като целогодишна дестинация в Германия

07.03.2014

Поставяме началото на иновативна комуникационна кампания „България – открий и сподели“ в Германия, чиято цел е да позиционира страната ни като атрактивна туристическа дестинация. Това обяви заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев на пресконференцията на България, която се проведе в рамките на Международното туристическо изложение ITB Берлин. На събитието присъства и посланикът на страната ни в Германия Ради Найденов, съобщи пресцентърът на МИЕ.

 

Комуникационната кампания включва реклама в медии – електронни и онлайн платформи, печатни, както и външна реклама. Разчитаме и на директните контакти – съвместни срещи с туроператори, тъй като за нас е изключително важно тяхното мнение и експертиза за българския туризъм, каза зам.-министърът. Връзката ни с немските медии и посещенията на журналисти в страната ни ще допринесат за опознаването на разнообразните й форми на туризъм - ски, СПА и уелнес, културно-опознавателен туризъм, морски и рекреативен туризъм, допълни Бранимир Ботев. Проектът на рекламната кампания ще бъде финансиран от ОП „Регионално развитие“.

 

Пресконференцията бе разделена на два панела - „Открий“ и „Сподели“. В първия панел зам.-министър Ботев представи възможностите и разнообразието, които  предлага туризмът в България. Туризмът се превръща в структуроопределяща индустрия за икономиката на страната ни. Само за по-малко от година секторът от 13.6% достигна до 16.5% от БВП на страната. Зам.-министърът даде за пример положителната прогноза на известните финансови анализатори от корпорация „Стенли Морган“, която показва, че до близките няколко години туризмът ще генерира 18% от БВП на България. У нас се наблюдава едно интересно съотношение - местното население е с численост 6,9 млн. души, а чуждестранните ни гости са близо 7.2 млн. Тази тенденция очертава към 2020 г. България да бъде посетена от 9,5 млн. чуждестранни туристи, категоричен бе Бранимир Ботев.

 

България традиционно е позната на германския пазар като морска дестинация - страна на слънцето и топлото море.  Потенциал обаче имат и други туристически продукти – минералните води, балнео- и СПА профилактиката, българските зимни ски курорти и богатото културно-историческо наследство, каза още зам.-министърът. По негови думи все повече продукти като уелнес и СПА, както и планинският туризъм, ще увеличават чуждестранните посещения. Според анализа на най-добрия експерт на зимни курорти Лорън Ванат България има възможност да увеличи около 4.5 пъти своите зимни туристи, достигайки 2.5 млн. на година.

 

Не по-малък е потенциалът ни в концентрацията на термални минерални извори. Бранимир Ботев припомни приетия регламент 20/11/24 от октомври 2013 г., който позволява всяка страна от ЕС да изпраща за профилактика и рехабилитация своите граждани в друга страна членка, което се поема от здравната каса. Вече има инициирани разговори от българска страна със застрахователни компании от Германия, които искат да проучат тази възможност.

 

Като друг стимул за развитието на туризма в България зам.-министър Ботев посочи богатото ни културно-историческо наследство и в частност тракийската цивилизация. Страната ни има описани и архивирани над 43 хиляди исторически и археологически артефакта, което ни поставя на 3-то място в Европа след Италия и Гърция. Именно това провокира високия интерес към тракийското богатство, каза още зам.-министър Ботев. Той припомни, че българското Министерство на културата е съорганизатор с Лувъра в Париж на изложба на тракийското богатство от България, която трябва да се състои през пролетта и лятото на 2015 г. и ще заеме първия етаж на музея.

 

Във втория панел „Сподели“ бе показан иновативен подход, насочен към активната онлайн аудитория, за позициониране на страната ни на световната карта на туристическите дестинации. Представени бяха личното послание на един германец в България – видеоблогъра Стив Хениш, и социалното пътешествие на Бьорн Трох. Позиционирането на пътешествията на двамата блогъри в интернет създават образ на страната ни като вълнуваща и атрактивна туристическа дестинация.

 

 

 


 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed