BULGARIA – A DISCOVERY TO SHARE, е мотото, под което България се представя в Световното туристическо изложение World Travel Market 2013 (WTM) в Лондон. Най-голямата борса за професионалисти в туристическата индустрия и втора по престиж след ITB–Берлин, се организира от 4 до 7 ноември.
България се представя за 33-ти път на WTM. Тази година рекламният ни щанд е от 293 кв. м и на него ще присъстват с оферти 28 туристически фирми и общински администрации под. Освен морски и ски ваканции, акцентът е върху културния, балнео, СПА, уелнес и приключенския туризъм.
Заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев ще участва в деловата програма на изложението, съобщиха от МИЕТ. На втория ден от експото той ще се включи в среща на ресорните министри, организирана от Световната организация по туризъм (СОТ) към ООН. По-късно същия ден Бранимир Ботев ще разговаря и с Талеб Рифай, генерален секретар на СОТ.
В програмата на заместник-министъра с ресор туризъм са предвидени също разговори с представители на британски туристически организации и компании, с хърватския министър на туризма Дарко Лоренцин, с председателя на узбекската агенция по туризъм Uzbektourism Фарук Ризаев и др.
Изложбеният център EXCEL привлича около 50 хил. посетители в дните на изложението. Само за три дни то носи 160 млн британски лири на лондонската столица, похарчени за хотели, ресторанти, самолетни билети и шопинг.
В тазгодишната туристическа борса в Лондон участват повече от 180 държави с над 5000 изложители.