20 Апр. 2024

Вие сте тук

България да се рекламира в чужбина основно чрез културно-исторически туризъм

26.02.2015

 

Културата е основното, коетопривлича внимание при промотирането на българския национален туристически продукт в Германия, Румъния, Русия, Украйна, Полша и Швеция. Затова се препоръчва в бъдеще  България да се рекламира в чужбина основно чрез култура.

 

 

Това е основният извод от проучване за ефективността туристическата реклама на България в чужбина, осъществено по проека на Министерството на туризма: „Интегрирани комуникационни кампании за България на целеви пазари“. Той се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие” чрез Европейския фонд за регионално развитие на ЕС, като общата стойност на сключените договори за реклама в шестте държави е 5.4 млн. лева, без ДДС.

 

С една трета повече потенциални туристи планираното са видели кампанията на Министерството на туризма в Германия, Румъния, Русия, Украйна, Полша и Швеция, показва проучването. При планирани 40 млн души за една година публикуваните рекламни карета и излъчени телевизионни репортажи в медиите на шестте държави са обхванали 59 млн. зрители и читатели.

 

При избора на рекламни канали са търсени такива, които в най-голяма степен покриват целевите групи и оказват съществено въздействие върху тях, като са взети предвид специфичното търсене и с какво е позната България в чужбина, заяви при отчитане на резултатите Анелия Генова – държавен експерт в МТ и ръководител на проекта. Според нея конкретната оценка на ефективността на националния маркетинг и проведените кампании в Германия, Румъния, Русия, Украйна, Полша и Швеция ще бъде измерена тази и следващата година.

 

Проектът за промотиране на националния туристически продукт в чужбина стартира през 2013 г., изпълнява се за 36 месеца до началото на април т.г. и включва разнообразни медийни дейности за повишаване информираността на чуждестранните туристи за България като целогодишна дестинация и за формиране на позитивен имидж.

 

Според оценката за ефективността на проведените кампании през 2014 г. отношението към страната ни като място за туризъм е положително в исторически близките до нас държави – Румъния, Русия, Украйна и Полша, и по-скоро неутрално в Германия и Швеция.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed