Българите се оплакват най-много от транспортните услуги. От всички оплаквания в Европейския потребителски център – България през миналата година са доминирали свързаните с транспортните услуги, съобщи директорът на центъра Игнат Арсенов.
В европейски мащаб транспортните жалби са над една трета от всички оплаквания на потребители, като 60% от тях са за въздушния транспорт. На второ място са жалбите от некачествени почивки, следвани от недоволства от ресторанти и хотели.
През миналата година жалбите в България са се увеличили наполовина. Общо в ЕС броят на разгледаните случаи по оплаквания на граждани за миналата година са били 71 000, а в България - над 800.
Българският център е част от мрежа от подобни организации в защита на потребителите на територията на ЕС, Исландия и Норвегия. Услугите на центровете са безплатни, а дейността им се съфинансира от ЕК и от националните органи за защита на потребителите.