02 Май 2024

Вие сте тук

Бургас въвежда обществен велосипеден транспорт

10.05.2013

 Първата велостанция е вече готова

 

В Бургас започна изграждането на обществената система за отдаване на велосипеди под наем. Тя се реализира по проект „Велосипедният град - модел на модерна градска мобилност“, финансиран по Програмата за малки проекти на Глобалния екологичен фонд, съобщиха от общината.

 

Първата от предвидените общо 12 вело станции, които ще бъдат разположени в различни зони на града и ще отдават общо 120 велосипеда под наем, вече е готова. Тя се намира пред  Младежки културен център и е с капацитет за 12 велосипеда. Колелетата са оборудвани с GPS-и с цел безопасност, проследяване и ограничаване риска от кражби и вандализъм, а цялата велостанция е под видеонаблюдение.

 

От следващата седмица започва изграждането на следващите 3 станции. Те ще са на територията на Приморски парк – до Казиното, Флората и Капаните. Местоположението на всичките 12 станции е обозначено на информационните табла, разположени при всяка от тях. Предвижда се и изграждането на 3 информационни пункта, където колоездачите ще имат възможност да използват компресор за помпене на гуми, да осъществят леки ремонти, както и да се информират за местни събития.

 

Днес кметът Димитър Николов посети първата готова станция и заръча на екипа, ангажиран с изпълнението на проекта, в началото на летния сезон системата да бъде пусната в експлоатация и отдаването на велосипеди под наем да започне. Така Бургас става първият български град, който предлага тази услуга, широко разпространена в развитите европейски страни. В Холандия, например, 33 % от всички дневни пътувания се извършват с велосипед.

 

Очакванията са в резултат от изпълнението на този проект да се намалят вредните емисии, излъчвани от автомобилите в атмосферата, да спадне автомобилният трафик, да се облекчи проблемът с паркирането в проблемни градски зони, и да се създаде трайна тенденция за преминаване към алтернативни форми на придвижване.

 

Местата за изграждане на 12-те вело станции са определени след анализ на съществуващата инфраструктура и на потенциалните потребители на системата, която е разработена така, че да осигурява бърз, лесен и безопасен достъп от кварталите на града, до централна градска част, до рекрационните зони. 

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed