През 2011 г. има
Ръст на конферентните прояви в България
Това е мнението на близо половината /48,8%/ от участниците в анкета, проведена от THExperts сред 46 хотела в България. Всеки трети участник в анкетата обаче смята, че ръст не се наблюдава, а всеки пети не може да даде отговор на въпроса.
Половината от отговорилите положително хотелиери смятат, че ръстът на конферентни събития е 10%, близо една трета от тях са на мнение, че ръстът е 20%, по 10% от анкетираните имат ръст 30 и 40% съответно.
В същото време мнозинството участници в анкетата са категорични, че
Намаляват бюджетите на организираните събития
На въпроса в кои сегменти се наблюдава намаление, „храни и напитки“ се посочва от 55% от анкетираните, настаняване – от 60%. Всеки трети отговаря, че има намаление и при наема на конферентни зали, всеки четвърти – при специалното оборудване, а съответно 40% и 45% отчитат намаление на допълнителните мероприятия и заключителен коктейл за участниците в събитието.
Според 40% от хотелиерите намалението на бюджетите е около 20%, една трета от тях отчита намаление в размер на 35%, всеки пети е регистрирал 10% намаление, а според 5% то е 40% и повече.
Най-често в хотелите се организират семинари и конференции,
Посочени съответно от 75% и 37% от анкетираните. Обучения организират 62% от участващите в проучването хотели, тимбилдинги – 25%. Половината са домакини на корпоративни ивенти, а в 8,3% от хотелите се организират бизнес закуски или обеди.
Намалял е и броят участници в събитията
Най-често се организират ивенти с между 50 и 100 участници, смятат анкетираните, 54% от които са дали този отговор. Близо 30% организират събития за под 50 души, събития между 100 и 150 участници – 12,5% от анкетираните, а между 150 и 250 – 4%. Никой не декларира събития с над 250 участници.
Сред участниците в проучването над 43% от хотелите са градски, 30% са морски ваканционни, 8,7% - планинкси ваканционни, 13% - СПА хотели и 4% - друг вид. Половината от попълнилите анкетата са мениджъри маркетинг и продажби, близо 30% са управители, а 12% са собственици на хотели. Една трета от хотелите, участвали в анкетата, са категория 5 звезди, половината – 4 звезди, и около 17% - три звезди.