28 Март 2024

Вие сте тук

Бранимир Миланов: битката за туристи в София се изостря

13.11.2011

Ситуацията в София не е добра по отношение на идващи туристи, идващи бизнесмени и съответно техния брой -  онова към което се стремим всички ние. Това каза пред THExperts Бранимир Миланов, генерален мениджър на Хотел Феста София. За съжаление, броят на бизнес клиентите е почти същия като миналата година. За сметка на това се появяват нови хотели, което означава, че градът се разраства откъм хотелска база. От тази гледна точка, на фона на почти същия брой хора, които посещават столицата, битката за тях става все по-осезателна.

По думите му повечето 5-звездни хотели свалиха много цените, както за настаняване, така и за конферентни услуги и т.н. и по този начин една голяма част от клиентите се пренасочи от 3 и 4-звездните към 5-звездните хотели, които вероятно постигнаха и добри заетости тази година. В този аспект ситуацията е доста сложна, доста сериозна. От друга страна остава и въпросът за кадрите, който е стар колкото хотелиерството и ресторантьорството в България, трудно се намират добри специалисти, но ги има, допълва мениджърът.

На въпроса има ли хора с висока квалификация, на които не може да се предложи отговарящо на опита и квалификацията им заплащане, той отговаря, че има много качествени мениджъри и специалисти, както хотелски, така и във F&B сектора. За съжаление се наблюдава ситуация, при която, когато някой е освободен или е бил принуден по някакви причини да напусне работното си място, трудно се намира нещо, което да е поне равно на това, което е работил. Много собственици се възползват от тази ситуация и успяват да договорят по-ниско заплащане, което на практика не е това, което трябва да се случва в града.

Поддържане на интереса на клиентите 

За да задържат клиентите и да поддържат техния интерес, от хотела са принудени да предлагат по-атрактивни оферти на далеч по-ниска цена. Не само с цена, но и допълнителни услуги, които обикновено се предлагат извън нощувката, сега стават част от офертата. Като пример посочва услуги като безплатно използване на СПА център и безплатен трансфер летище-хотел-летище. Битката за клиенти е много сериозна, посочва Бранимир Миланов.

По думите му няма увеличение на корпоративните мероприятия спрямо миналата година, макар че в хотела те се организират през цялата година.

Конгресно бюро

В интерес на абсолютно всички хотели в града е да заработи това конгресно бюро, което създадохме преди няколко години, каза Бранимир Миланов. Тогава ще може по-концентрирано и в по-голям мащаб да се договарят събития, от които ще има полза целият град, а не само хотелиерите.  За съжаление,  все още не успяваме да постигнем тазицел, но мисля, че инициативата е много хубава, и че в крайна сметка, това бюро ще заработи така както трябва, подчертава мениджърът.

Оценка за годината

По думите му оценката на 2011 година едва ли ще е по-различна от миналата година. Измененията са много малки, има много малки плюсове в сравнение с изминалия период. Очакваме с нетърпение да се подобрят нещата в Европа и страната да излезе от кризата. Това нещо ще се усети най-осезателно и най-напред в туризма, защото туризма е лакмуса на нещата, които се случват по цял свят, казва той в заключение.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed