Луксозните хотелски брандове не успяват да спечелят огромната част от заможните потребители. Значителен процент от тях са или не познават луксозните марки, включително хотелските, или се отнасят към тях презрително, показва ново изследване. Според Рон Курц, ръководител на американски научен център за изследване на нагласите и поведението на богатите, то анализира поведението в тази потребителска ниша, съобщива Hotel marketing.
Тази празнина създава възможност за туроператорите, заяви Курц, чиито най-нови изследвания анализират 17 луксозни марки. За да се възползват от нея обаче, туроператорите и турагентите трябва да образоват своите клиенти, включително богатите, за достойнствата на луксозните марки и да ги убедят да пътуват в стила, който могат да си позволят, казва той.
Според Курц това изследване показва, че изненадващо малко от най-богатите клиенти познават луксозните брандове - включително Four Seasons Hotels и Ritz-Carlton Hotels, най-известните марки луксозни хотели. Когато стигнем до най-богатите, едва 1% от заможните хора ги познават отблизо. Това е и причината да си мислят, че луксозните брандове са надценени. Обратно, онези, които вече са ги посещавали и са се възползвали от услугите им, могат да ги оценят по достойнство.
Въпросът е как да се образоват, защото при този тип клиенти имиджовата реклама не работи. Според Курц те трябва да осъзнаят, че луксозните брандове им предлагат съвсем различно качеството на услугата, което прави разходите за лукс полезни. Four Seasons Hotels и Ritz-Carlton Hotels се справят най-добре, е неговата оценка. Основна причина за това е, че в тях отсядат не само хора, които са във ваканция, но и много бизнес туристи, което ги популяризира сред значително по-широк кръг клиенти.
Луксозни обаче могат да бъдат не само хотелите, но и обиколните пътувания и круизите, смята експертът. За да бъдат тези продукти продаваеми, клиентите трябва да ги познават, казва той.