Близо 5% е ръстът на чуждестранните туристи, избрали за почивка България през летния сезон. С толкова са увеличени и приходите от туризъм, съобщи ресорният заместник-министър Иво Маринов в Поморие, цитиран от агенция „Фокус“. Заместник-министърът участва в среща-дискусия по проект „Разработване на стратегия за бранд „България”, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт”. В момента в Освен средствата, които ще бъдат заложени в бюджета за национална реклама на туризма, през 2013 г. браншът ще може да разчита и на около 20 млн. лв. по ОП „Регионално развитие” за различни проекти, които ще бъдат реализирани в началото на следващата година. Средствата ще бъдат използвани за интегрирана кампания за насърчаване на вътрешния туризъм, интегрирани рекламни кампании на шест водещи пазара – Германия, Русия, Украйна, Полша, Румъния и Швеция и пр.
Предвидени са средства и за иновативни рекламни материали за пилотно участие в специализирани борси и изложения в страната и чужбина.