24 Апр. 2024

Вие сте тук

Бизнес хотелите в София очакват гореща есен

01.09.2011

Екатерина Андреева

 

Лятото свърши. Обикновено през летните месеци, когато ваканционните хотели се пукат по шевовете, градските хотели изпадат във временна легаргия. Екипите излизат в отпуск, оставяйки минимален брой хора, които да ги поддържат в работно състояние. Затова не е чудно, че всички с нетърпение очакват есента, защото това е сезонът, в който започват събитията. А те не се очертават никак малко тази година според прогнозите на софийските хотелиери.

Като цяло те очакват между 5 и 15% повече събития в сравнение с миналата година. А мнозина си спомнят, че през миналата есен събитийният сезон започна неочаквано рано и продължи дълго. Затова днес хотелиерите, виждайки всички признаци на ново оживление, с основание се надяват на още по-добър сезон.

И „Есен-2011“ се очертава като горещ сезон, показва проучване сред хотелиерите. Повтаря се миналогодишната тенденция събитията да се организират активно още през септември. Листата на очакваните събития включва най-разнообразни мероприятия, организирани на първо място от големите фирми и браншови организации, така и на неправителствени организации.

Твърдението за европарите, които се влизат в хотелиерската индустрия чрез организиране както на големи събития, така и обучения на по-малки групи по различни програми, не се оказа нищо повече от мит. Нито един от софийските хотели, с които разговаря THExperts, не потвърди, че организира подобни мероприятия. До голяма степен причината е, че с

конферентен туризъм се заминавам по-висококатегорийните хотели, докато едно от условията в европрограмите е провеждането на събития в хотели от по-ниска категория.

Отново активизираха дейността си фармацевтичните и медицинските компании, които са клиент номер едно на събитийната индустрия. По-малко събития организират банките и застрахователите, следвани от останалите браншове.

С 15% повече хотели са организирани от началото на годината в Кемпински хотел Зографски, научи THExperts от Мира Николова, старши мениджър продажби събития в хотела. Съдейки по планираните събития за следващите месеци тя очаква ръстът да продължи и през следващата година, макар и не с такива високи темпове. В хотела има записвания не само до края на годинатая но и за 2012, 2013 и дори 2014 г.. Това обаче според нея е изключение от правилото между резервацията на събитието и организирането му да има много малко време. Като пример посочва събитие с голям брой участници, което ще се проведе след по-малко от месец, а резервацията е направена преди дни.

Повече събития, но без двуцифрен ръст, са организирали и в столичния хотел „Метрополитън“. Според генералния мениджър Деляна Монева трайна тенденция през последните две години е намаляването на броя на участниците и на бюджетите на мероприятията. Ръстът е постигнат за сметка на повече организирани събития, приходите от всяко от които е бил по-малък, споделя тя. Като цяло имаме голям брой запитвания за събития през следващата година и дори по-късно във времето, но не винаги се стига до резервации, казва тя. Причината според нея е, че обикновено организатори с ясен календар на събитията са големи международни компании и международни организации, но често София като дестинация за конферентни събития е изместена от Прага или Будапеща.

Развитието на конферентния бизнес тя свързва с голяма гъвкавост и креативност на екипа, благодарение на които хотел „Метрополитън“, който няма централно разположение, често се предпочита пред други с централна локация. В момента точно разположението може да се окаже голям коз за хотела – с откриването на новата спортна зала и активизирането на дейността на Интер Експо център през есенния сезон се очаква по-висока заетост.

Като проблем посочва големия брой почивни дни през септември, което кара много компании да пренасрочат събитията си за октомври. Подобна бе ситуацията и през май тази година, когато фирмите изместиха събитията си през юни, така че ни достигаше капацитет да обслужим всички желаещи и се налагеше да отказваме мероприятия, спомня си Деляна Монева.

Повече събития очакват и от „Хилтън“, където обаче също посочват като особеност на ивентите, че те са по-кратки и с по-ниски бюджети.

В много от останалите столични хотели също се надяват на повече събития. Оптимизмът донякъде се спъва от скорошните прогнози за ново задълбочаване на икономическата криза през есенните месеци. Ако обаче нещата се развиват, както досега, няма никакви причини да сме песимисти, коментират хотелиерите.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed