19 Апр. 2024

Вие сте тук

Бизнес туристите са все по-недоволни от авиопревозвачите

19.07.2011

Деловите туристи са все по-недоволни от услугите на авио компаниите, с които пътуват. Това показва индексът на удовлетвореност на клиентите, който се измерва в САЩ всяко тримесечие. Нивото на индекса показва, че деловите туристи не оценяват високо равнището на обслужването и съотношението цена/качество на авиопревозвачите. Същевременно същият този индекс расте в хотелите, съобщи hotelmarketing.com.

Индексът се измерва със скала от 0 до 100, по която туристите оценяват степента на своята удовлетвореност. През тази година е проучено мнението на 2250 гости на хотели и 1750 пътници на авиокомпании. През второто тримесечие индексът за хотелите е 77 точки. Според Клас Фарел, създател на индекса, ръстът му се дължи на сравнително ниските тарифи и предлагането на допълнителни услуги като безплатен Wi-Fi, както и на модернизирането на базите. Според него обаче това не е довело до ръст на лоялността на гостите. Веригата Hilton е получила максималните 80 точки, изпреварвайки само с една Marriott и Starwood, като Hilton запазва първото място вече трета година.

Малките вериги и самостоятелните хотели от типа bed & breakfast са увеличили рейтинга си с 14%, достигайки средно 77 точки.

При авиокомпаниите нещата не стоят толкова оптимистично: средната удовлетвореност на потребителите е намаляла от 66 на 65 точки. Спадът на удовлетвореността от авиоиндустрията започна през 2008 г. Индексите продължават да намаляват., като сред деловите туристи индексът е още по.-нисък – едва 61.

Като основни причини за недоволството си пътниците посочват сливането на авиокомпании, по-високите такси за багаж и други услуги, както и ръста на цените на самолетните билети заради поскъпналото гориво.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed