THExperts
Бизнес пътуванията започват бавно да се възстановяват, но ще мине време, докато компаниите се осмелят да харчат толкова, колкото и преди. Това показват данни на първо по рода си проучване на Marriott Hotels & Resorts сред близо 1300 често пътуващи бизнесмени в САЩ, Великобритания, Германия и Китай през май.
Резултатите са огледален образ на онова, което откриваме в хотелите си по света – леко съживяване на икономиката и на бизнес пътуванията след близо две години орязване на бюджетите, коментира Don Semmler , изпълнителен вицепрезидент на Marriott International.
Очакванията на около една трета от бизнесмените в САЩ, Великобритания и Германия са за възстановяване на икономиките на държавите им. Единствено в Китай тази прогноза не се подлага на съмнение от 81% от анкетираните.
Над девет от десет анкетирани са на мнение, че бизнес пътуванията са съществена част от бизнеса на компаниите и са от огромно значение за постигане на целите на компаниите. Затова повечето изразяват очакване те постепенно да се възстановят.
Бизнес туристите в четирите държави очакват и в бъдеще компаниите им да отделят по-малко средства за пътувания. Всеки четвърти в САЩ /44%/ и Великобритания /43%/ и приблизително трети в Китай /31%/ и Германия /29%/ заявяват, че компаниите им са орязали разходите за бизнес пътуванията през последната година и не очакват това бързо да се промени.
Заедно с това огромно болшинство от анкетираните разчита бизнес пътуванията да не се ограничават единствено с работа, а да им донесат и малко романтика. Две трети от участниците в анкетата от Китай и 54% от САЩ ги описват като релаксиращи. Като цяло, повечето от участниците в проучването смятат, че е нужно да се намери баланс между удоволствията и работата.
Ползите от бизнес пътуванията се свързват с по-добро разбиране на клиентите /89% в САЩ и Великобританияа, 96% в Китай и 87% в Германия/. Очакване да открият нови места изразяват 88% от бизнесмените от САЩ, 82% - от Великобритания, 91% - от Китай и 72% в Германия; подобряване на познанията си по отношение на глобалните ценности - 74% от САЩ, 79% от Великобритания, 91% от Китай и 77% от Германия; подобряване на конкурентоспособността (80% от САЩ, 78% от Великобритания, 87% от Китай, 75 % от Германия). Над 60% от бизнес пътниците в четирите държави са съгласни, че служебните пътувания им дават по-висок статут сред приятелите и колегите.
Всички категории бизнесмени очакват повече пътувания през 2010 година. Това е всеки пети участник от САЩ, и Германия, всеки четвърти от Великобритания и близо две трети от анкетираните в Китай.