21 Ноем. 2024

Вие сте тук

Анализатори: рецепцията в хотела остава в миналото

06.07.2016

В бъдеще туристите ще забравят какво е рецепция в хотела. Това прогнозира Дейвид Честлър, изпълнителен вицепрезидент глобални продажби и развитие на бизнисе на компанията SiteMinder. Според него вече днес в хотелиерството се наблюдават някои промени, които със сигурност активно ще се развиват през следващите няколко години.

 

И днес вече не са един или два хотелите, в които гостът може да се регистрира сам чрез таблет, инсталиран в лобито на хотела, без да преминава процедурата по регистрация на рецепцията. На същия таблет той може да види видеопрезентация, която ще го запознае с предлаганите от хотела услуги, с вътрешния правилник на хотела, да си поръча събуждане или такси.

 

Според Честлър това ще позволи вместо рецепция в лобито да има зона за отдих, лоби бар или пък бизнес център. Фокусираните върху бъдещото развитие на хотела мениджъри вече инвестират средства за организирането на така наречените коуъркинг места, разполагащи с всичко: безплатен интернет, ресторант, бар, работни места, офис техника, стаи за преговори и пр. Подобно нововъведение ще позволи на хотелиерите да разширят клиентската си база, тъй като ще предлагат услуги не само на собствените си гости, но и на фрилансърите, както и начинаещите бизнесмени, които се нуждаят от офис пространство.

 

Някои оператори като американската City Hub например, вече са изразили намерение да запълнят дупката между традиционните хотели и хостелите. Това според тях е лесно осъществимо, ако се отворят хотели в специални сгради-конструктори. Изграждането на подобни съоръжения изисква минимални инвестиции, затова и цената на нощувката в тях няма да е висока.

 

Днес някои пътници вече си резервират определено място в самолета, влака или ресторанта. А с какво по-лоши са местата за настаняване? Виенският хотелHotel Schani  например вече днес позволява на гостите си да изберат етаж, гледката от прозореца, площта на стаята и други параметри. След обработването на заявката гостът получава съответната стая. А ако използва очила за виртуална реалност, той дори може да „посети“ помещението. Освен стандартните валути хотелът приема и разплащания в биткойн. Специално приложение позволява на гостите да общуват директно с хотела, да получават информация за Виена, прогноза на времето, да отключва стаята и с един клик да се поръча трансфер до летището и регистрация за полета.  Ако това е прекалено обемиста програма за смартфона им,  те могат да използват телефона със Smart TV, за да се свържат и да преглеждат съдържанието на голям екран, или за прехвърляне на видео или музика.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed