Американците са твърди привърженици на разнообразните програми за лоялност, докато руснаците нехаят за облагите, които те предлагат. Това показва проучване на мегатърсачката momondо, според което пътешествениците от повечето държави не се придържат към избор на една авиокомпания или хотел, дори когато участват в програмите им за лоялност.
Жителите на САЩ са най-верни привърженици на тези програми в сравнение с останалите участници в анкетата. Те направо си умират за всевъзможните бонуси, точки и намаления, които им дават различни облаги, като 41% от тях избират определена компания, на която остават верни с години. По-малко американци са привърженици на хотелските програми за лоялност, които се избират едва от 12% от тях.
На другия полюс са руснаците, едва всеки пети от които избира определена авиокомпания. Още по-нисък е процентът на онези, които остават верни на определен хотел – едва 8%. Дори когато участват в програми за лоялност, те не ограничават избора си с компанията, която им дава предимства, а са гъвкави и са готови да изберат друга, по-интересна оферта.
Доста постоянни са норвежците, всеки трети от които демонстрира лоялност към определена авиокомпания. Те са и на второ място по лоялност в света. Третото място си поделят жителите на Финландия и Испания, една четвърт от които са привърженици на един и същи въздушен превозвач.
Различна е ситуацията по отношение на хотелите. Тук на второ място излизат италианците, 9% от които проявяват лоялност към определена хотелска верига или бранд. След тях са руснацчите, 8% от които проявяват същите пристрастия, следвани от испанците, сред които 5% са постоянни гости на хотелите.
Кой обаче е решаващият фактор при избора на доставчик на туристическите услуги? Проучването на momondo е категорично – където и да живеят хората, те поставят на първо място цената на услугата, като предпочитат да сравнят няколко оферти на авиокомпании и хотели, за да изберат най-изгодното.
Точно затова все по-популярни стават мегатърсачките, които предоставят възможност за сравнение на цените и избор на най-добрата. Според данните на проучването те се използват от една четвърт от всички анкетирани, които търсят самостоятелно най-добрата оферта. Всеки пети проверява сайтовете на авиокомпаниите и също толкова търсят услугите на туриситчески агент.
В проучването са анкетирани 12 хил. души от САЩ, Великобритания, Франция, Германия, Испания, Италия, Холандия, Дания, Русия, Швеция, Норвегия и Финландия.