Известният кубински ром Хавана клуб се готви отново да навлезе на пазара в САЩ, съобщи ръководството на компанията производител.
Чакахме 16 години за отварянето на този пазар, който е най-големият в света за ром, каза майсторът по производството на Хавана клуб Хосе Наваро, цитиран от ДПА.
Търговската марка Хавана клуб, която е собственост на френската група Перо Рикар (Pernod Ricard) и на кубинската Куба рон (Cuba Ron), спечелиха съдебна битка срещу Бакарди (Bacardi) в началото на годината, откривайки възможността марката да навлезе в САЩ.
Преди това Бакарди използваше търговската марка Хавана клуб на пазара в САЩ над 20 години, а кубинско-френските собственици я пласираха в останалата част на света.
Въпреки съдебната победа кубинско-френският тандем ще трябва да почака преди да навлезе на пазара в САЩ заради санкциите на Вашингтон, които все още забраняват вноса на кубински продукти в северноамериканската територия.
Компанията планира да завладее нови пазари, сред които са и САЩ, каза генералният директор на Хавана клуб интернешънъл (Havaja Club International) Жером Котен-Бизон.
Хавана клуб продава продуктите си в 125 страни и на тези пазара се пласират над 50 милиона бутилки ром всяка година, сочат статистически данни на компанията.