21 Юли 2019

Вие сте тук

Американските авиокомпании връщат малките екстри

01.02.2016

След 15 години на спестявания американските авиокомпании връщат някои малки безплатни екстри за пътниците като по-добри закуски, по-голям избор от филми, а по някои определени маршрути - дори безплатни ястия, съобщи Асошиейтед прес.


Американ еърлайнс (American Airlines) днес става поредния авиопревозвач, който връща някои удоволствия по време на полет като безплатните закуски в икономична класа и повече безплатни развлечения в някои самолети. Авиокомпанията не е предлагала безплатни закуски от 2003 година, а Ю Ес еъруейз (US Airways), с която тя неотдавна се сля - от 2008 година.


След терористичните атаки от 11 септември и последвалата рецесия авиокомпаниите премахнаха почти всички безплатни екстри; топлите ястия изчезнаха, заедно с голямото пространство за краката, одеалата и възглавниците.


"Бе наистина въпрос на оцеляване", посочва вицепрезидентът по глобалния маркетинг на Американ еърлайнс Фернанд Фернандес.


Когато след сливането си с Юнайтид еърлайнс (United Airlines) авиокомпанията Континентъл еърлайнс (Continental Airlines) през 2011 г. спря да раздава безплатно курабийки и пакетчета с мини-брецели, тя обяви, че мярката ще й спести 2,5 милиона долара годишно.


Оттогава чрез сливания бяха създадени четири мега-превозвача, контролиращи над 80% от вътрешния пазар. Те започнаха да събират такса от 25 долара за всеки чекиран куфар, а в самолетите са натъпкани повече седалки за максимална печалба. Сега секторът отчита рекордни печалби.


"Това, което се промени е, че авиокомпаниите успяха да стабилизират основния ни бизнес и ще могат да реинвестират в клиентите ни", допълва Фернандес. Това означава нови самолети, по-големи багажни отделения над седалките, по-хубави сектори за първа класа. Част от изобилието се насочва и към обикновените пътници.


През февруари Американ еърлайнс ще започне да предлага бисквитки или брецели при пътническите полети между Ню Йорк и Сан Франциско или Лос Анджелис. През април безплатни закуски вече ще има по всички вътрешни маршрути. През май компанията ще върне предлагането на ястия за пътуващите в туристическа класа между Далас и Хаваите.


Неотдавна Юнайтид еърлайнс обяви, че от февруари връща безплатните закуски. Делта еърлайнс (Delta Airlines), друг голям авиопревозвач, пък никога не ги е премахвала, дори при фалит.


Американ еърлайнс разширява и възможностите за развлечения по време на вътрешни полети с телевизионни екрани, вградени в седалките, на които пътниците ще могат да избират сред до 40 филма, 60 шоупрограми и 300 музикални албума. Делта избра различен подход, предпочитайки развлекателни програми, които пътниците могат да гледат на собствените си мобилни устройства. Сега компанията предлага около 67 филма и 138 шоупрограми.


"Това са символични инвестиции в обслужването, които няма да струват на авиокомпаниите много пари, но са малки жестове пътниците да бъдат по-щастливи", отбелязва експерт.

 

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed