През 2018 г. предстои рекламна кампания на България в Китай. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова по време на работна среща с президента на Китайската национална туристическа администрация (CNTA) Ли Дзиндзао, която се проведе в рамките на 22-рата Генерална асамблея на СОТ в китайския град Чънду.
Предстоят и опознавателни журналистически турове с цел привличане на повече туристи, като в тях е заложено да се включат и представители на китайските медии“, заяви министър Ангелкова. Тя припомни, че само след дни предстои и откриването на Български туристически информационен център в Шанхай по силата на подписано споразумение между Министерството на туризма и Ей Си Ен Уърлдуайд ЕлТиДи Шанхай.
„Впечатлена съм, че близо 85 млн. китайски туристи са пътували по света през 2016 г., а над 10 млн. от тях са избрали Европа за своята почивка зад граница“, заяви министърът. Тя подчерта, че с туристическия продукт, който предлага страната ни, ще можем да привлечем още по-голям брой китайски туристи.
Страната ни ще бъде домакин на Международния конгрес на световните цивилизации и древните маршрути към Световната организация по туризъм (СОТ). Това ще е второто издание на Международния конгрес на световните цивилизации и модерния туризъм. На първия конгрес домакин отново бе България през 2016 г. Мащабното събитие ще се проведе в края на 2018 г. и ще бъде организирано от Министерството на туризма и специализираната организация към ООН. „България отдава голямо значение на развитието на българо-китайските отношения в областта на туризма и ще разчитам на активно участие от ваша страна в предстоящото събитие“, допълни още министър Ангелкова.
В рамките на срещата министър Ангелкова разговаря и с един от най-значимите инвеститори в туризма в Китай Чен Фенг, председател на борда на HNA Group Co., Ltd, която обединява хотелски услуги и браншови организации. Той изрази интерес към инвестиции в България, като се поинтересува от подходящи възможности и локации, към които би могъл да се насочи. Българският министър акцентира, че страната ни е със силен потенциал за инвестиции в туризма, като подчерта възможността за инвестиране в 5-звездни хотели.
През последните 20 години конгломератът HNA Group Co., Ltd се е утвърдила като един от инвеститорите гиганти в Китай, който влага средства в десетки сектори. Компанията притежава акции в някои от големите авиокомпании извън КНР. Едни от големите имена сред тях са: Africa World Airlines, Aigle Azur, Azul Brazilian Airlines, Comair, MyCargo Airlines, TAP Portugal, като оперира и с над 13 летища и над 1200 самолета на територията на Китай. Има редица инвестиции в туристическия сектор сред, които е и хотелската верига Hilton.