Министерството на туризма обявява национален конкурс за нова концепция за туристическо лого на България съобщиха от пресцентъра на ведомството. Конкурсът ще се организира със съдействието на Националната художествена академия (НХА) и Съюза на българските художници (СБХ). В конкурса ще могат да участват всички желаещи, а проектите ще се приемат до 4 април.
Целта е да се доразвие бранд стратегията на България и да се постигне устойчивост на европейския проект за разработване на стратегия за бранд България, който приключи през 2013 г., посочват от министерството. Проектът включваше и разработването на туристическо лого на страната ни, но избраната графична визия обаче не получи обществена подкрепа и не беше възприета като официален туристически символ на България, припомнят от министерството. Останалите дейности са били одобрени и се използват и в момента.Това са бранд стратегията, извършените анализи, авторската музика, слоганът "Открий и сподели" на български и "A Discovery to Share" на английски език.
Конкурсът ще премине в два основни етапа. В първия етап професионално жури ще разгледа получените предложения и ще селектира най-добрите проекти - финалисти. Журито ще включва единствено от представители на НХА и СБХ. Избраните проекти в "късата листа" ще бъдат представени на обществеността, след което ще се пристъпи към втория етап на състезанието, когато широко жури, в което ще бъдат включени представители на медиите, туристическия бизнес, рекламните и ПР агенции, маркетолози, ще направи финален избор на най-добрия идеен проект чрез тайно гласуване.
Сред основните изисквания за изработване на проект за лого на България са предложенията да са съобразени със слогана "Открий и сподели" и "A Discovery to Share". В предложенията трябва задължително да се съдържа думата "България" за варианта на български и "Bulgaria" за варианта на английски език. Графичният образ трябва да се отличава с яснота и лаконичност, а всяко предложение да се предоставя в два варианта - цветен и черно-бял.