Огромният обем информация, която потребителите могат да намерят днес в интернет, може да се използва от хотелиерите за по-ефективно управление на бранда, показва проучване, представено по време на Cornell Hospitality Research Summit (CHRS) преди броени дни. Проучването е озаглавено „Създаване на бранд в ерата на интернет: анализи, лоялност и комуникации“.
Въпреки това пред бранд- и маркетинг мениджърите остава предизвикателството как да отсеят полезната информация сред целия информационен „шум“ в интернет пространството. Сякаш за да усложни още повече задачата, се добавя фактът, че социалните медии, чието влияние върху потребителите не се поставя под съмнение, не представляват мнението на всички потребители или домакинства, така че за да се отчете мнението им, са нужни нестандартни подходи.
Всички тези аспекти са представени в проучването, което е достъпно на сайта на Центъра за проучвания в хотелиерството към Корнелския университет http://www.hotelschool.cornell.edu/research/chr/pubs/roundtableproceedings/2011.html. Според авторите му на съвременния потребител трябва да се осигури истинско преживяване или да се създаде рамка, която ще позволи на гостите да преживеят именно онова, което очакват. Брандът трябва да е обърнат към емоциите на гостите, за да генерира истинска лоялност. Хотелиерите трябва да направят преоценка на програмите за лоялност на клиентите и да ги сегментират в съответствие с различните сегменти от гости, предлагайки им нещо повече от обикновената отстъпка, заради която мнозина от гостите се включват в тези програми. Вместо това се фокусирайте върху бранд мениджмънта, за да създадете разпознаваемост на хотела.