23 Апр. 2024

Вие сте тук

Вероизповеданията – вече бенефициент по европейски програми

04.12.2014

Обекти, свързани с вероизповеданията, ще могат да се облагодетелстват от европроектите от новия програмен период от 2014 до 2020 г. Това съобщи Аница Русева, експерт в Министерството на регионалното развитие, по време на двудневна конференция, посветена на културния и религиозния туризъм.  Страната ни разполага с огромен брой културни обекти със световно, регионално и местно значение. Страната ни е на 21-во място в света по конкурентоспособност на културния туризъм и на трето място в Европа по брой културно-исторически паметници, посочи тя.

 

Около 100 млн лв са предвидени по проекта  за следващите 7 години – 15% от тях ще са с национално финансиране, а останалите 85% от европейските фондове за регионално развитие.

 

Развитие на културни атракции със световно значение, развитие на туристическата инфраструктура, развитие на допълнителна дребномащабна инфраструктура, организиране на събития и инфотурове са част от дейностите, които подлежат на финансиране.

 

За пръв път обаче се финансовият ресурс се поделя на безвъзмезден и кредитен. Съотношението между безвъзмездна помощ и кредитен ресурс ще се определя от кредитни консултанти, поясни експертът

 

България не може с магична пръчица да промени имиджа си на бюджетна дестинация и да се превърне в дестинация за специализиран туризъм. Целта на новосъздаденото министерство е страната да стане дестинация за културен туризъм в цялото му многообразие, съобщи Мария Иванова, директор дирекция „Туристическа политика“ в министерството.  По данни на проучване на ведомството  изборът на около една трета от туристите, които пристигат в България, е повлиян от наличието на културни или религиозни обекти.  Що се отнася за българския турист, като цяло предпочитаната от него почивка се асоциира с морето. Въпреки това около една четвърт оценяват предимствата на културния туризъм.

 

40 хил. културни ценности, 188 музея и над 7 млн музейни експоната може да предложи България на онези, които се интересуват от културен туризъм. В същото време страната ни отделя в пъти по-малко средства за реклама на туризма в сравнение със съседни дестинации, стана известно по време на дискусия на тази тема.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed