Наличието на безплатен достъп до интернет в хотела е дори по-важно за гостите, отколкото закуска, включена в нощувката. Това показва проучване на американската изследователска компания J.D. Power and Associates. Гостите, които са принудени да заплащат достъпа си в интернет, са удовлетворени в по-малка степен от цените за нощувка в хотела, отколкото клиентите на хотели, в които тази услуга се предоставя безплатно или влиза в цената на нощувката.
Проучването се провежда за седма поредна година. Целта е да се получи мнението на клиентите по седем критерия: качество на стаята, цена на нощувката, удобства в хотела, процедури по регистрация при настаняване и напускане на хотела, храни и напитки, сервиз и резервации.
То е обхванало общо 45 бранда, в резултат на което е направена листа в четири ценови сегмента: най-висок, висок, среден и икономичен.
Хотелите от бранда Hilton Garden Inn са най-добри в Европа в категорията хотели от висока класа, показва също проучването.
В най-високата ценова категория като най-добри са посочени Steigenberger Hotels and Resorts, Marriott Hotels & Resorts и Sheraton Hotels & Resorts.
В средния ценови сегмент листата се оглавява от Ramada, Holiday Inn и Park Inn. Сред хотелите от икономичната класа лидери са Premier Inn, B&B Hotels и Travelodge.