21 Окт. 2017

Вие сте тук

Какво, всъщност, се случва в банята

IdealStandard разкрива данни от „шпионско” проучване за банята на международното изложение ISH във Франкфурт

 

За повечето от нас банята е лично пространство, което ползваме сами, без да го споделяме дори с партньора или другите членове на семейството.

 

И въпреки това в рамките на две седмици през февруари тази година представителна извадка на семейства от четири европейски държави се съгласиха да допуснат Ideal Standard, специалист в цялостните решения за баня и водещ производител в Европа, да проследи всяко тяхно „миене, плискане и пляскане с вода“ в името на науката.

 

Семейства от Германия, Франция, Италия и Великобритания участваха в проучването, представящи различни домакинства – от едночленни до семейства от няколко поколения. От Ротердам до Вупертал, от Милано до Париж, хората се съгласиха всяко тяхно движение в банята да бъде уловено и анализирано от изследователските екипи на Ideal Standard.

 

За пръв път в проучване, свързано с банята, бяха поставени проследяващи човешките движения сензори. Целта на подобно проучване е да се изследва по-обстойно поведението на хората в банята и получените данни да помогнат за създаването на по-добри цялостни решения за баня. 

 

Чрез поставените във всяка баня двуизмерни и триизмерни сензори за  проследяване движенията на човешкото тяло Ideal Standard получи детайлна картина, показваща как в действителност хората използват своето пространство – банята.

 

Резултатите са допълнени от количествени данни, събрани от 4000 души и бяха разкрити на специално събитие на престижния международен панаир ISH във Франкфурт, който се провежда от 12 до 16 март.

 

Зад тези данни се крият някои реални сцени от семейния живот: родители, които търсят минутки на усамотение от семействата като остават дълго във ваната или душа; бани, които служат и като перално помещение или съблекални; съквартиранти, които са принудени да се мият едновременно.

 

Според данните 40% от нас желаят нова баня, но по-интересното е, че мнозинството от нас не искат по-голямо пространство, а просто място, което по-добре да отговаря на индивидуалните нужди.

 

„Започнахме с хипотезата, че в много домове банята не се използва така добре, както би трябвало да бъде”, заяви Керис Брайт, Главен Маркетинг Мениджър в Идеал Стандарт Интернешънъл.

 

„Проучването потвърди нашите подозрения. Ремонтирането на банята често започва с въодушевление и завършва с разочарование. Трудно е да решиш откъде да започнеш, а още по-трудно – да преодолееш ограниченията на пространството”.

 

Публикуването на резултатите от изследването съвпада със стартирането на новата маркетинг кампания на Ideal Standard: ABeautifulUseofSpace (Красиво използване на пространството). Кампанията включва серия от абстрактни пространства, далеч от обичайните изображения на ароматни свещи и големи прозорци с изглед към гора. В същото време са представени практични решения на нуждите, за които се използва всеки ден банята – тонизиране, трансформация, релакс и игра.

 

Резултатите бяха обявени на пресконференцията на Ideal Standard на международното изложение ISH 2013 г. в Бяла книга, озаглавена: „Модели на поведение в банята – как да оптимизираме пространството на банята в модерните домакинства“.

 

 „Банята е уникално пространство в дома”, каза Д-р Джон Куран, социален антрополог и автор на Бялата книга. „Тя се отличава от останалите стаи в дома, защото трябва да отговори на множество нужди. Банята е пространството, което ни трансформира от едно състояние на ума в друго и поради това може да отбележи различните персонажи, които сме през деня. Тези характеристики на трансформация означават само, че банята е свързана  с всекидневните ритуали, които ни помагат да определим кои сме”.

         

За всяка  баня, участвала в изследването, Ideal Standard създаде „профил на банята” на базата на събраните проучвания. Всеки един профил на баня може да се смята за отправна точка, когато се проектира баня за различни типове нужди.

 

Профилите на бани са създадени от Робин Левин, световнопризнат дизайнер и неофициален директор по дизайна на Ideal Standard във Великобритания. Робин Левин използва пълната гама продукти на Ideal Standard,  за да създаде пространства, които отговарят на нуждите на различните типове домакинства, участвали в проучването

 

 

          Любопитни резултати:

 

-       Родителите прекарват повече време в банята от средното, особено когато децата им са под 5-годишна възраст.

-       По-възрастните хора, които живеят сами или са двойка са по-доволни от своята баня, разполагайки с пространството, веднъж след като децата са напуснали дома. Тази група използва най-много от пространството в банята за съхранение на вещи, въпреки факта, че пространството удовлетворява по-малко нужди от средното.

-       За хора, живеещи заедно – например студенти, които споделят общ апартамент или семейства, в които децата са се прибрали от университета, банята е по-скоро възприемана като функционално пространство. Тази група избягва дългите бани и предпочита вземането на душ пред ваната. Тези бани често се съчетават с перално помещение. Никой не доминира в тези домакинства, което означава, че често човекът в банята е подложен на натиск да прави, каквото има да прави и да излиза.

-       Бидетата са много разпространени в някои части на Европа и почти непознати в други. От години дизайнерите на бани се чудят колко често реално се използват бидетата. Нашето проучване показа, че извън Италия, където бидетата се смятат за важна част от банята и са често използвани, французите и британците рядко ги използват.

 

 

Кой колко време прекарва в банята?

  • Човек прекарва средно сутрин в банята 25 минути и 59 секунди. Британците са най-бързи – 19 мин. 42 сек., с почти осем минути по-бързи от германците (27 мин. 35 сек.), италианците (27 мин. 33 сек.) и французите (27 мин. 11 сек.);
  •  Жените прекарват средно с 1 мин. 13 сек. по-дълго време в банята в сравнение с мъжете;
  • Хората под 30-годишна възраст  прекарват средно с 1 мин. 39 сек. повече време в тоалетната в сравнение с хората над 55 г.  (най-вероятно си проверяват Facebook-а, отколкото да четат книга!);
  • Французите са най-големите фенове на ваната – половината от тези, които разполагат с вана, я използват всеки ден поне веднъж;
  • 35% от френските домакинства нямат тоалетна в основната баня;
  • 95% от италианците разполагат с бидета;
  • групата на 18 до 30-годишните са отворени да споделят пространството в банята. Душовете за двама са по-малко желани от респондентите на възраст над 30 години, а за тези над 50-те банята е изцяло лично пространство;
  • германците са най-нещастни със сегашната си баня, докато британците са най-щастливи.

 

 

Категории: 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed