21 Ноем. 2017

Вие сте тук

REVPAR срещу GOPPAR

The full content of this page is available to premium users only.

Как измервате представянето на вашия хотел?  Според неговата заетост, ще отговорят повечето, а други ще добавят и показателя ADR (average daily rate).  Те са традиционното мерило, използвано от десетилетия, което дава индикация на хотелиерите как вървят нещата в хотела. По-късно към тях се добави още едно – REVPAR (revenue per available room) или приход от налична стая и постепенно акцентът се измести към него. През последните години обаче започна да се налага GOPPAR (gross operating profit per available room), което според мнозина хотелиери се превърна в ключово понятие, просто защото показва как всяка отделна резервация влияе върху общите приходи.

 

Първите дискусии на тази тема датират някъде от 2003 г., когато експертите подеха спора кой от показателите REVPAR  или GOPPAR, е по-полезен на хотелиерите.  Десетилетие по-късно  все още няма еднозначен отговор на този въпрос и хотелиери и консултанти продължават да го обсъждат и да споделят мнения. В днешно време една онлайн дискусия дава добра представа за нагласите на консултанти и хотелиери.

 

Според Саед Аршад Хан, консултант по  управление на приходите, онлайн маркетинг и бизнес развитие, някога хотелиерите бяха научени да измерват  всичко чрез внимателно наблюдение и преглед на заетостта и средната дневна цена. Когато управлението на приходите се превръща във феномен,  REVPAR като основен   ключов индикатор за изпълнение. По думите муобаче  един ден REVPAR ще изглежда далечен спомен, тъй като все повече компании и собственици използват GOPPAR ( брутна оперативна печалба от налична стая).

 

Цялата статия е достъпна за абонати на THExperts

Категории: 
ХотелиМениджмънт

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed