29 Март 2024

Вие сте тук

3D-турове и промокодове са бъдещето на туристическата индустрия

04.11.2011

Между 50% и 90% от туристите в Европа използват интернет при търсене на информация, резервации и споделяне на собствения си опит от пътуването. Тези данни бяха посочени на конференция Online Marketing and Social Media, организирана в Амстердам от компанията Eye for Travel.

Около 10% от туристите зсползват за достъп до интернет мобилните си устройства. Това са най-често мобилни телефони и смартфони (75%), а делът на таблетите е 25%. Смартфоните се използват на всички етапи от пътешествието – от търсенето на дестинация и онлайн резервация до публикуване на отзиви след приключване на пътуването.

Между 67% и 70% от туристическите услуги в днешно време се резервират през интернет. 17% от сайтовете на хотелите в Европа имат мобилни версии, а 60% от запитванията стават с помощта на мобилни приложения на портала Expedia, когато клиентите търсят хотел за същия ден.

Когато планира пътуването, туристът посещава средно девет сайта, в които престоява около 1 час и 43 минути, преди на направи избора си. След като е направил избора си, средностатистическият потребител гледа в YouTube видеоматериали за избраната дестинация, което му отнема над 40 минути.

През 2011 г. 20% от туристите са избирали дестинация две седмици преди пътуването. Над 20% са започвали планирането месец преди ваканцията, а 15% от туристите - два месеца. Експертите свързват това със стабилността на икономиката на съответната държава. Като пример се посочват германците, над 20% от които планират ваканцията си половин година преди отпуска, докато жителите на значително по-нестабилната Испания не могат да си позволят да планират толкова отрано пътуването.

Според експертите, въпреки на проблемите на световната икономика, туристическият отрасъл ще продължи да се развива, макар че туристически бум не се очаква в близко време.

Бъдещето на отрасъла специалистите виждат в новите технологии – например въвеждането на баркодове за описание на забележителности, ястия в менюто в ресторанта и дори за получаване на промоционални центи. В много държави баркодовете, които се изчитат с помощта на смартфони, вече успешно се използват. Сред очакваните новости в световния туристически бизнес е масовото внедряване на компютърни 3D-турове в хотелите и апартаментите, с помощта на които потенциалният клиент може предварително да види мястото, което избира.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed