28 Март 2024

Вие сте тук

10 тенденции за успешен конферентен бизнес от Great Hotels Organisation

08.07.2010

София попада в списъка на нови търсени дестинации

 

THExperts

Great Hotels Organisation - базираният в Лондон алианс, който обединява хотели от 3 до 5 звезди под брандовете Great Hotels of the World, Special Hotels of the World и Metro Hotels, обяви десетте основни тенденции в инсентив бизнеса.

  1. 1. Бюджетите започват да нарастват, но все още са решаващ фактор.

    M&E сектора започва бавно да се възстановява след голямата криза през 2009 г. Бюджетите на събитията бавно нарастват в сравнение с миналата година и се очаква да продължат да растат и през следващата 2011. Въпреки това цената все още е решаващ фактор при взимане на решение за организиране на събитие.
    Много компании осъзнават важността от срещи лице в лице и броят на срещите, инсентив мероприятията и пр. е нараснал с 30% в сравнение на същия период през 2008 г.

  2. 2. ROI е по-важно от всякога.
    Доказаната възвращаемост на инвестициите (ROI) е голямо предизвикателство, което става все по-важно в момент, когато компаниите започват отново да инвестират в M&E. Въпреки че режимът на икономии е малко поразхлабен, все още се взима под внимание всяко пени и се търси най-добрата му възвращаемост. Затова специалните оферти и пакети стават все по-популярни и клиентите търсят съотношение цена-качество и допълнителни екстри.

  3. 3. Съкращава се времето от заявката до събитието.
    Заявките за събития се дават значително по-късно, отколкото преди. Тази тенденция все повече се забелязва. За разлика от предишни години, когато събитията се резервираха поне 7 седмици предварително, сега това се прави едва 40 дни преди събитието. Много компании се притесняват да резервират събитията си предварително поради страха от анулиране или отлагане и неустойките, които могат да им бъдат наложени, затова предпочитат отстъпки в последната минута.

  4. 4. Добрите контакти са ключът към продажби.

    Личните срещи между доставчици и купувачи никога не са били толкова важни, колкото сега. Много по-вероятно е клиентът да отиде при онзи доставчик, с когото има добри взаимоотношения и на чийто бърз отговор и гъвкавост може да разчита. Доставчиците, които искат да имат повече бизнес, трябва да инвестират в лични срещи, да участват във форуми и събития, които са добър начин за създаване на нови контакти.

  5. 5. Гъвкавост и съотношение цена-качество.

В условия на бързо променящ се пазар клиентите и доставчиците търсят повече гъвкавост и добро съотношение качество-цена. От доставчиците се изисква гъвкавост и добавена стойност, която не оскъпява продукта. Те трябва да могат да предложат голямо разнообразие от дати, цени, условия за отмяна на събитието, депозити и пр. , ако искат да са конкурентоспособни. Отговорите в рамките на 24 часа са жизнено важни за създаването на добро първо впечатление. Важно е и да се работи в партньорство с клиентите.

„Събитието е ваше, ваше е и решението“ - под това мото се предлагат промоции, които дават гъвкавост на клиента и богат избор.

6. Корпоративни социална отговорност

Корпоративната социална отговорност и грижата за околната среда продължават да са горещи теми на пазара на M&E услуги. Много клиенти държат събитията им да се провеждат в хотели, в които са предприели стъпки към устойчиво развитие и зелени инициативи.

  1.  7. СПА и голф не са важно предимство.
      1. Макар че бюджетите са малко по-големи, все пак те остават ограничени. Затова организаторите се фокусират върху най-необходимите неща, без да се интересуват дали хотелът предлага възможности за СПА релакс или голф. Ако изобщо търсят елементи на тим-билдинг, те са вградени в основното събитие и не се предвижда допълнително време за установяване на контакти или инсентив дейности.

        8. Повече бизнес, по-малко удоволствия.

      1. Това най-кратко описва философията на организаторите. Голяма част от компаниите напълно са орязали бюджетите за инсентив и са се фокусирали върху бизнес проявите. Коктейл преди или след събитието вероятно отново ще се върнат догодина, но ще са по-дискретни и не толкова разточителни.


      1. 9. Нови дестинации
        Ако досега се търсеха утвърдени конгресни дестинации като Брюксел, Барселона, Париж или Берлин, все повече нараства популярността на нови дестинации като Талин, Вилнюс и София. Причината е, че компаниите търсят ефективност и качество, което намират точно в новите дестинации.

        10. Социалните медии стават все по-важни

        Социалните медии навлязоха и в M&E индустрията. Контактите лице в лице продължават да са важни, но много организатори използват социалните медии като инструмент, чрез който търсят обратна връзка, както и да създадат и развият контактите си с доставчиците, които също рекламират в тях бизнеса си.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed