25 Апр. 2024

Вие сте тук

Хотелът на бъдещето: робот на рецепцията и персонализирани стаи

13.01.2011

THExperts


Хотелски стаи, чието обзавеждане се променя според вкуса на госта – водата от душа потича с температурата, която е най-комфортна за него, минибарът е зареден с предпочитани от него напитки, а като музикален фон слуша любимите му парчета. Така, или почти така, ще изглежда хотелската стая на бъдещето според Института за мениджмънт и организация Фраунхофер (Fraunhofer Institute for Work Management and Organization (IAO), описана в поредния доклад за тенденции в туризма ITB World Travel Trends Report.

Експертите от института прогнозират, че в близките 10 години технологиите ще са най-важният двигател за развитието на хотелиерската индустрия и ще доведе до най-сериозни промени.


Гостите ще се чекират на рецепция с помощта на роботи, които същевременно ще им предоставят широка гама от услуги по време на престоя. Автоматизирани „умни“ стаи ще са напълно оборудвани да посрещат всички нужди на госта. Всеки гост ще има собствен профил, в в който може да влезе или чрез PIN от мобилния си телефон или пък чрез биометрично разпознаване. Данните от профила ще се използват, за да се персонифицира обслужването на госта и всичко да бъде според индивидуалните му предпочитания – осветлението, отоплението и дори цвета на стаята.

В хотелските стаи на бъдещето цялата инфраструктура ще е с дизайн, който ще подпомага релакса – изящни извивки ще заменят острите ъгли, умни енергийни легла ще осигуряват здравия сън, на стените ще има гигантски екрани, които служат като интерактивен интерфейс за всички комуникационни канали и осигуряват удобно работно пространство за бизнес туристите.

Технологичните иновации обаче няма да са единственото нещо, на което ще се обръща внимание при планирането на хотелите на бъдещето. Екологичните аспекти ще играят не по-малка роля при удовлетворяването на нуждите на гостите.

Повишената отговорност към околната среда, глобалните тенденции като демографски промени, повишената мобилност и мултикултурното развитие ще спомогнат за промяната на профила на гостите. В бъдеще различните изисквания на специфични типове гости ще предопределят предлагането. Това означава, че хотелиерската индустрия е изправена пред големи предизвикателства, но също и че ще има възможност да привлича нови типове гости, смята д-р Мартин Бък, директор на Центъра за пътувания и логистика на Панаира в Берлин.

В ерата на Web 2.0 новаторите в хотелския мениджмънт вече водят диалог със своите гости. Експертите пронозират, че хората ще контактуват с хотелите интерактивно, ще си разменят препоръки и предупреждения, ще се срещат в хотели, които са създадени, за да им предложат съвместни дейности.


THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed