13 Дек. 2017

Вие сте тук

Туристическият бранш не предложи заместник-министър

 

Министър Ангелкова проведе първа работна среща с представители на бранша по проблемите в туризма

 

 

 

Новият министър на туризма Николина Ангелкова обсъди  днес на първа работна среща с бизнеса основните проблеми в сектора и бъдещата структура на самостоятелното ведомство. Министър Ангелкова увери бранша, че поема поста със сериозността и отговорността на човек, който заедно със своя екип ще положи максималните усилия да превърне новото ведомство в работеща структура за постигане на крайната цел България да се превърне в целогодишна туристическа дестинация. Това може да се постигне само със съвместни усилия на държавата и бизнеса. Ето защо министър Ангелкова подчерта, че ще разчита на активния диалог с бранша, съобщи пресцентърът на министерството. 

 

 

Представителите на туристически сдружения и компании запознаха министър Ангелкова с въпросите, които ги вълнуват от години – развитието на нормативната база в сектора, статута на националните курорти, концесионирането на плажовете и ски пистите, изграждането на довеждащата инфраструктура до туристическите обекти, сигурността и правата на потребителите на услуги и много други. Тяхното бързо решаване ще превърне по-скоро страната ни в предпочитана туристическа дестинация, солидаризираха се участниците в дискусията.

 

 

Министър Ангелкова поиска от бранша да предложи консолидирана фигура, която да поеме поста зам.- министър, но участниците в срещата стигнаха до извода, че тя трябва да избере самостоятелно своя екип. Следващата седмица предстои нова подобна среща с бранша, но която министърът на туризма ще представи проект за структура на министерството.

 

 

Николина Ангелкова предложи подобни дискусии да се организират на всеки две седмици, за да се решават бързо и оперативно спешните задачи. Тя изтъкна, че министерството трябва да стане наистина работеща структура и сподели, че се планира в него да се обособи отделна дирекция, която да се фокусира върху възможностите да се привлича допълнителен финансов ресурс чрез европейски и други програми.

 

 

Друг акцент в работата ми  ще е бъдещето на туристическите атракции, чиято форма на собственост трябва да се прецизира, подчерта Ангелкова. Тя наблегна върху предстоящите усилия за развитие на всички видове туризъм, за които България има огромен потенциал, и подчерта, че залага на прозрачност при изразходването на средствата за национална реклама на страната. Предстои и обсъждане с бранша на забавените нормативни документи, както и предложената за обществено обсъждане концепция за туристическо райониране на България.

 

 

Новият министър на туризма анонсира още, че ще работи активно и за облекчаване на визовия режим към важни за страната ни пазари и акцентира върху необходимостта от разработването на съвместни туристически продукти с други държави на Балканите и по поречието на Дунав. Това ще разкрие още по-пълно потенциала на страната ни като дестинация и ще подобри имиджа й на международните пазари. 

 

 

 

Категории: 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed