16 Апр. 2024

Вие сте тук

Ръст на бюджетните хотели в Европа

13.10.2010

Европейското хотелиерство постепенно се възстановява, но получаването на кредити за изграждане на нови обекти остава рядко явление. В условията на намалено кредитиране бюджетните хотели и хотелите с ограничено предлагане на услуги продължават да доминират в плановета за строителство на нови хотели, значително изпреварвайки хотелите от висока категория.

По-малките инвестиции за изграждането на този тип хотели, по-кратките срокове и по-бързото внедряване на пазара, както и фактът, че финансовите институции ги смятат за най-безопасен и бърз начин за връщане на инвестициите, водят до това, че дивелъпърите и операторите също обръщат поглед към бюджетните хотели.

Проучване на «HVS», обхващато периода от януари до август 2010 г., показва, че се възстановява броят на бизнес туристите, които отсядат в европейските хотели, като много от хотелите от средна и висока класа регистрират двоен ръст на показателя “приход на стая”. В същото време се посочва, че ръстът се постига предимно за сметка на увеличената заетост, а не за сметка на цените. Това според анализаторите е белег, че възстановяването на икономиката все още е неустойчиво и деловите туристи продължават да са твърде чувствителни към цените.
 
«Дивелъпърите, инвеститорите, кредитодателите и операторите искат да използват всички възможности за ръст, които предоставя пазарът,» - коментира един от авторите на проучването Арлет Ойхмиксен, заместник-директор на  лондонския офис на «HVS». 

«Строителството на хотелите бе в упадък през втората половина на 2008 г, която бе последният пик в строителния цикъл. Оттогава хотелските вериги намалиха темповете на строителство с 4%, преди всичко заради недостиг на средства за нови хотели и намаляване на увереността в перспективността на инвестициите в хотелския бизнес. Това ще продължи до 2013-2014 гг, когато новопостроените хотели ще започнат да носят печалба, а кредитите за строителство на хотели отново ще станат широко достъпни».

По данни на «Lodging Econometrics» в  момента 33% от хотелите, които вече се изграждат или се планира да бъдат построени, са брандингови бюджетни хотели. Общият им брой е 242, докато едва 100 хотела са от средна категория. В резултат на това ще се появят 10 700 бюджетни хотелски стаи. Повечето от планираните за изграждане брандингови бюджетни хотели са в традиционно развити държави като Великобритания  (38% от всички планирани), Германия (13%), Испания (13%) и Русия (10%).Най-голяма е вероятността от бързо развитие на нискотарифния сектор в Европа,  тъй като операторите развиват първо луксозния сектор в столиците и второстепенните градове, и едва след това преминават към изграждане на бюджетни хотели.  

«Хотелските оператори използват възможностите на съвременния пазар, като се фокусират върху бюджетните брандове и разработване на нови концепции, които представляват рентабилни решения, които съответстват на приоритетите и вкусовете на гостите си. Секторът на бюджетните хотели е онази ниша, която потвърди своята ценност и стана революционна, въвеждайки редица иновативни решения в областта на пространството, дизайна, цената, което изисква от своя страна промяна на класифицирането на брандовете", коментира Ана Сампос Бланко, съдружник в лондонския офис на «HVS».

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed