19 Апр. 2024

Вие сте тук

Оксиморон ли е „бутиков мегахотел“?

30.08.2011

Хари Ноубълс

Свикнали сме, че светът се развива изключително динамично и че много понятия в него постоянно се променят. Онова, което се е смятало за правило преди 20 години, днес често е безнадеждно остаряло, а онова, което сме извели като постулат преди 10, днес ревизираме напълно.

Само преди няколко години в специална тема на броя в Hotels&Restaurants Magazine писахме за бутиковите хотели - кои хотели могат да се наричат бутикови, кои са основните им особености и как се развиват. Оттогава минаха не повече от пет години, а вече трябва да ревизираме повечето от понятията, които тогава изглеждаха безспорни.

И все пак, що е бутиков хотел? Доскоро се смяташе, че един от основните белези на бутиковия хотел е броят на стаите. Известни автори в областта на хотелиерствотох твърдяха, че 100 стаи са горна граница на хотел, който претендира да бъде бутиков. Ексклузивността и уникалността са присъщи на по-малките хотели, а не на огромните мастодонти, които се строят през последното десетилетие в много световни дестинации, беше техният аргумент. Днес този постулат изглежда трябва да бъде забравен, просто защото се появяват бутикови хотели с 200 и повече стаи. При това, става дума не за неправилна интерпретация на определението „бутиков“ и съвсем не за стремеж да се кръсти един хотел бутиков с рекламна цел.

Ако човек прегледа сайта ConstructionWire.com, ще види, че много инвеститори планират да изградят хотели с 200, 300 и дори повече стаи, при това архитектурните им планове и визуализациите показват, че тези хотели наистина ще отговарят на всички условия за бутиков хотел.

В света има и много хотели, които са уникални, независимо дали официално са включени в категорията бутиков. Има дори огромни хотелски комплекси с 2000 стаи, които изненадват гостите си с истинска съпричастност на персонала, с персонализирано обслужване и внимание към всеки детайл както в интериора, така и в сервиза – нещо, което изглежда на пръв поглед невъзможно в един мегахотел. Нещо повече, в тях е създадена атмосфера, в която гостите почти да забравят, че в съседство има още три или четири хиляди други гости, които едновременно получават едно и също качество на обслужването. А това е забележително постижение, което не идва само и за което целият екип трябва да работи неуморно.

В крайна сметка има ли разлика между бутиковия хотел с 20 стаи и онзи мега-бутиков комплекс, който съдържа освен хиляда стаи и дузина ресторанти, няколко СПА и фитнес центъра, десетки магазини и пр. Диференциацията между хотелите трябва да става не на базата на броя стаи и общи помещения, а на отношението на собственика, отношението на персонала и създадената атмосфера.

В началото бях притеснен от потенциалния проблем, свръзан с това, че потенциалните гости могат да се почувстват объркани от употребата на епитета „бутиков“ по отношение на мега-хотелите. Днес виждам, че притесненията ми са били излишни. Гостът, който посещава малък хотел с 15 стаи има спрямо него различни очаквания в сравнение с маге-курорт с 3000 стаи. Всъщност, мнозина от тях биха посетили и двата, в зависимост от целта на пътуването си. Като много други думи и „бутиков“ може да носи смисъла, който човек иска да му придаде, който да е различен в зависимост от интерпретацията.

Добрата новина е, че това може да се окаже най-малкия проблем на мега-хотелите. Предполагам, че ако получат комфортно настаняване и персонализирано обслужване, за гостите няма да има голямо значение дали отсядат в хотел с 15 стаи или с 3000. Гостът, който изисква най-доброто и е готов да плати за него, ще отида там, където може да намери онова, което търси и ще се връща там отново.

Ако предоставим на гостите си истинско гостоприемство по един професионален и компетентен начин, те ще ни се отблагодарят и ще наричат хотела ни така, както на нас ни се иска.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed