28 Март 2024

Вие сте тук

Нов Европейски етикет за качество гарантира интересите на туристите, съобщи АБТТА

27.01.2012

Нов Европейски етикет за качество и устойчивост ще гарантира на туристите в България, че избраният от тях туроператор и закупена туристическа услуга отговарят на набор от определени критерии за качество и отговорно отношение към природните, културните и социални туристически ресурси, съобщиха от Асоциацията на българските туроператори и турагенти (АБТТА)


На 23 януари 2012 в Атина, Гърция, на официална конференция, в присъствието на министъра на културата и туризма на Гърция Павлос Геруланос и Генералния Секретар на ЕКТАА Майкъл де Блъст беше обявен официалният старт на паневропейски проект Кодекс за устойчиво и конкурентно туристическо развитие, EOS Кодекс.


Изправени пред едни и същи проблеми и споделящи едни и същи ценности - да способстват за икономическия просперитет и оцеляването на своите членове в непрекъснато променящия се туристически свят, през 2010 националните асоциации на туроператорите на България, Гърция, Италия, Полша и Хърватия стартират създаването на практическо ръководство за устойчива и конкурентна туристическа дейност. Разработен с експертната и институционална подкрепа на Европейския Комитет на Туристическите Асоциации, въз основа на пазарно проучване в петте държави и потвърден от резултатите на научноизследователската дейност на Института по туризъм на Атина и Университета на Падуа, EOS Кодексът представлява доброволен и лесен за прилагане практически инструмент, който има за цел да подобри конкурентноспособността на Европейските туристически фирми в дългосрочен план чрез повишаване качеството на предоставяните туристически услуги, подобряване степента на защита на потребителите и отговорно отношение към околната среда, поясняват от асоциацията.


Интернет страницата на паневропейския проект ще служи като контактен център с туристическите агенции, реално прилагащи в своята дейност принципите на Кодекса. В "затворената" зона на сайта туристическите фирми, заявили присъединяване към EOS Кодекса, ще могат, след като оценят самостоятелно нивото на фирмена устойчивост, да преминат он-лайн обучение по въпросите на устойчиво и конкурентно развитие. Фирмите, въвели в своята дейност принципите на отговорно развитие, ще имат право да притежават стикер за повишено качество на туристическите услуги и отговорно отношение към околната среда, а техните доставчици, партньори и клиенти ще разполагат с лесно разпознаваем знак, гарантиращ интересите на всички участници във веригата.


На първия етап EOS Кодексът ще бъде достъпен само за членовете на петте асоциации - AБТТА, HATTA (Гърция), FIAVET (Италия), PIT (Полша), UHPA (Хърватия), които ще бъдат компетентния орган за участие в Кодекса и управление на стикера за качество на местно ниво. По-късно практическото ръководство ще бъде разпространено и сред останалите членове на Европейския Комитет на Асоциациите на Туристическите Агенции, а стикерът за качество на туристическата услуга и неговите притежатели ще станат на практика разпознаваеми на територията на Европа.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed