18 Апр. 2024

Вие сте тук

Ново мобилно приложение ще помага на пътниците

04.07.2012

Ако имате някакъв проблем на европейско летище или гара, независимо дали чакате до безкрайност своя полет или пък търсите изгубен багаж, вече ще имате нов мобилен помощник. Специално приложение за смартфони ще ви позволи веднага да проверите какви са вашите права и как можете да се справите със ситуацията.

 

 

В навечерието на активния сезон на летните отпуски Европейската комисия представи приложение за смартфони, което съдържа информация за въздушния и железопътния транспорт и работи с четири мобилни платформи: iPhone и iPad на Apple, Android на Google, Blackberry на RIM и Windows Phone 7 на Microsoft, съобщиха от Комисията за защита на потребителите (КЗП).

 

Приложението е достъпно на 22 от езиците на ЕС. Към днешна дата то обхваща въздушния и железопътния транспорт, а следващата година съдържанието му ще бъде разширено за автобусните и морските превози.


Според заместник-председателя на Европейската комисия Сийм Калас, който отговаря за транспорта, мнозина европейци са се чувствали безсилни на някое летище, когато слушат обяснения, че нямат права. С това приложение милиони пътници ще имат лесен достъп до точна информация за правата си, когато най-много се нуждаят от нея в неочаквани ситуации, подчерта той.


Ако пътуването не се развива по план, това често води до стрес. Отменен полет, пакетна почивка, при която хотелът не отговаря на описанието в рекламата, или промяна в разписанието на влаковете — всеки пътник ще се справи много по-лесно със ситуацията, ако е информиран за своите права.


В приложението се разясняват правата на пътниците при всякакви евентуални проблеми. Ако например даден полет е отменен и след това на пътника е отказан достъп на борда, той може да има право на обезщетение в размер от 125 до 600 евро. Ако багажът ви случайно е повреден, това може също да ви дава право на обезщетение. Добре е също така да се знае, че железопътните компании и авиокомпаниите са задължени да предоставят прозрачна информация за цените и да оказват помощ на пътниците с намалена подвижност.


Ако смятате, че правата ви са нарушени, приложението също така ви предоставя информация към кого да се обърнете, за да подадете жалба.


При мащабна извънредна ситуация, каквато настъпи например след кризата с вулканичната пепел от Исландия през 2010 г., приложението може също така да осигурява пътна информация и съвети от Европейската комисия.


Приложението е част от кампанията на Комисията под надслов „Пътници, запознайте се с правата си!“:


Всички, които използват смартфон, ще имат достъп до страниците, от които може да се зареди приложението за всички видове устройства, чрез специален баркод.
За повече информация относно правата на пътниците и приложението вж. http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/bg/index.html.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed