23 Апр. 2024

Вие сте тук

Морков замества шоколада върху възглавницата

10.10.2011

Джон Хендри

Хотелиерите не са пазители на морала. Ние не сме в бизнес, чиято цел не е да се превърне в морален компас, да промени навиците на хората, да наблюдава с какво се занимава и да ги съди. Ние просто осигуряваме чист, безопасен и удобен рай на туристите.

Въпреки това, всеки гост изглежда различно в хотелската стая, където няма морални граници и където не са ограничени от правилата в офиса, дома или взаимоотношенията си. Те са извън нормалното си местообитание. Ние знаем какво се случва зад затворените врати, защото те ни плащат за много допълнителни услуги, които получават. Ние не се натрапваме и не любопитстваме, но калкулираме какво е било консумирано от минибара, какво е гледал гостът по платените телевизионни канали, какви храни и напитки си е поръчвал. Служителите в хотелско домакинство знаят останалото... Това е бизнес като всеки друг, но тук дискретността не е епизодична, а постоянна и стига всичко да е законно и гостът да не нарушава спокойствието на останалите, ние не се намесваме.

Хотелиерството е също индустрия, която доста бавно се обръща с лице към нуждите на обществото. Вижте само колко дълго и мъчително се налагаха зелените технологии. Днес, след упорити усилия по въвеждането им, най-сетне можем да говорим за тях като за нещо реализирано. Предприели сме и някои стъпки в посока към по-здравословен живот – като забрана на тютюнопушенето, например.

Имам още една идея за вас - затлъстяването. Ние, хотелиерите, не можем да бъдем държани отговорни за онова, което гостите ни правят, но можем да предложим някои алтернативи на онези, които, оставени на собствените си решения и самоконтрол, са твърде податливи на изкушенията на типичното хотелско преживяване /и възможностите в хотела/.

Като за начало, ето няколко статистически данни (заимствани от публикация във Вашингтон Пост):

  • Около 34% от възрастните граждани на САЩ могат да се класифицират като хора, страдащи от свръхтегло;

  • Затлъстяването повишава риска от диабет, коронарна недостатъчност и инфаркт, някои видове тумори, апнеа, остеоартрит и заболявания на черния дроб;

  • Процентът на хората със свръхтегло се е удвоил за последните 40 години, а затлъстяването в детска възраст се увеличава още по-драстично;

  • Разходите за здравеопазване за всеки човек със свръхтегло са с 42% по-високи, отколкото за хората, чието тегло варира в нормални граници.

Ние можем да изберем дали да намалим, или да увеличим тези цифри. Много от ресторантите разшириха предлагането, фокусирайки се върху зравословното хранене. Много от хотелите изградиха СПА или фитнес центрове. Някои дори осигуряват необходимото оборудване в хотелската стая. Вече се замислихме за това колко вода използваме, сменяме по-рядко хавлиените кърпи и чаршафите, въвеждаме процедури за спешна евакуация при нужда, стаи за пушачи и непущачи – всичко това в името на здравето, сигурността и опазването на околната среда.

Нека да се върнем към статистиката, според която 34% от възрастното население на САЩ страда от затлъстяване. Това означава, че една трета от гостите ви вероятно имат същия проблем.

Помогнете им. Здравият гост е онзи гост, който се връща в хотела. Помислете какво слагате върху възглавницата при вечерното зареждане! Диетите и физическото натоварване могат да бъдат секси и дори да станат ваше маркетингово предимство. Направете тази стъпка, хотелиери.

 

 За контакти с автора
John R. Hendrie
Phone: 978-346-4387
Email: jhendrie@hospitalityperformance.com

www.hospitalityperformance.com.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed