21 Ноем. 2017

Вие сте тук

Минибарът на хотела умира, да живее близкият минимаркет

Тази година той празнува едва 40-та си годишнина, а мнозина очакват неговата кончина. Едни предричат скорошната му смърт, други се надпреварват да го реанимират, но дали пациентът ще оживее, ще зависи от много обстоятелства.



Говорим за родения през 1974 г. в хонконгския Hilton  минибар, който според хотелиерите става все по-безполезна екстра, тъй  като отстъпва пред магазините, избирани от  гостите на хотелите като по-евтина и лесна алтернатива.

 

В обширна статия, публикувана наскоро от CNN  се посочва, че минибарът, обичан от любителите на среднощното похапване и пийване, полека си отива. "7 –Eleven“ (популярна верига магазини – бел. на редакцията) уби минибара, посочва авторът на статията.


Преди 40 години, когато минибарът бе въведен във всички 840 стаи на Hilton Hong Kong, резултатът беше 500% ръст на продажбите на напитки и 5% увеличение на нетните приходи на компанията през годината.

 

Скоро минибарът се превърна в универсален стандарт за хотелиерската индустрия и днес е трудно да си представим хотел без него (макар че в някои той стои празен и се зарежда само по заявка на гостите). Точно последното е белег, че ерата на минибаровете отминава.

 

Само преди година някои хотели на Hilton направиха стъпка назад, премахвайки хладилниците от стаите или просто оставяйки ги празни за радост на гостите, които искат да консумират студени напитки, внесени отвън.



Други хотелски гиганти , включително Grand Hyatt, Starwood и Marriott, също са на път да орежат функциите на минибара. Причината е, че гостите не ги използват толкова често, колкото в миналото.

 

TripAdvisor наскоро публикува проучване, според което минибарът е сред най-непопулярните  удобства на хотела - само 21% от анкетираните смятат, че хладилникът в стаята  е необходимост, докато за 89%  това е безплатната безжична връзка.В друго проучване, осъществено от Hotels.com и публикувано в THExperts,  минибарът изобщо не е включен в 10-те най-необходими неща в стаята. PKF Hospitality Research пък установи, че в САЩ приходите от минибар , които представляват едва 1% от общия приход на хотела, са спаднали с 28% от 2007 до 2012 г.

 

Според Робърт Манделбаум, директор изследователски информационни услуги във фирмата, хотелите в САЩ бързо са се адаптирали и вместо да предлагат снаксове и напитки в минибара, са инсталирали киоски, в които клиентите могат да си ги купят. Освен това в тях се предлагат  и готови салати – още една последица от промените във вкусовете на гостите, които все по-малко се хранят в заведенията на хотела.



Към това се добавят и особеностите на поколението „милениум“, което предпочита да прекарва времето си във фоайето на хотела, общувайки с останалите, пред обслужването по стаите.


Има и други, които възприемат като обида предлаганите прескъпо пакетчета с ядки и шоколадчета, които могат да бъдат купени от всеки магазин в пъти по-евтино.


Мнозина хотелиери са съгласни с гостите си, затова смятат, че минибарът е на изживяване. Нещо повече , чрез премахване на минибарове от стаите хотелите всъщност може да спестят разходи, казва хотелиер от оперираща в Азия хотелска верига. Зареждането на минибара отнема много време на камериерките и е отразено в цената на стаята.
 

Има обаче и хотели, в които минибарът е нещо повече от място за продажба с огромна надценка на напитки и снаксове. Луксозни хотели на различни континенти например предлагат на гостите си възможност да си купят полезни неща и сувенири като част от минибара. Затова някои хотелиери смятат, че минибарът трябва не да изчезне, а да се видоизмени и да се развива с променящите се нужди на гостите. Хотелите, в които те оперират, предлагат включени в цената на стаята минерална вода, сокове и снаксове, но също и вино, което се предлага срещу заплащане. Това според тях е и начинът да се откроят от останалите хотели и да отговорят на изискванията на бизнес- и ваканционните туристи. Гостите ценят безплатния минибар и безплатния интернет и са готови да платят повече, за да ги имат.

 

За сметка на това в съвременния минибар се предлага все по-малко твърд алкохол – тенденция, започнала още преди десет години, когато веригата Marriott премахна мъничките бутилчици от минибаровете в хотелите си, мотивирайки се с ниската консумация. Вместо това хотелите от веригата днес предпочитат да изкушат гостите си с напитки в привлекателни барове. От друга страна корпоративните клиенти и гостите на екзекютив етажите получават съвсем безплатно зареден минибар.

 

Във ваканционните хотели минибарът е просто част от ол инклузив пакета, така че присъствието му е задължителен елемент от интериора  на стаята. Мнозина прогнозират, че традиционният минибар ще изчезне, като се трансформира в различна услуга. Каква точно ще бъде тя – ще покаже бъдещето.

 

Категории: 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed