25 Апр. 2024

Вие сте тук

Малките хитринки на туристите

05.07.2010

THExperts

Международно проучване на една от водещте системи за онлайн-резервации Hotels.com разкрива до какви хитрости са готови да прибегнат гостите на хотелите заради собствена изгода.

В проучването са анкетирани над 2000 пътешественици от Германия, Франция, Испания, Италия, Дания, Ирландия, Швеция, Великобритания, Норвегия и Русия.

1. Just married.

Това е един от най-разпространените начини за получаване на намаления и подаръци от хотелите. Към подобна стъпка са прибегнали поне веднъж 11% от руските туристи и 10% от испанските.

Основната облага от хитрината е безплатно шампанско и кошница с плодове, и само малцина са получили ъпгрейд на хотелската си стая. Според 7% от руснаците, участвали в анкетата, те не са получили допълнителни услуги към вече платените.

2. Под чуждо име

Още една хитринка, която често се използва от туристите – да се представят под чуждо име. И тук на първо място са руснаците – 11%, следвани от норвежци – 7% и шведи – 9,5%. Заедно със стандартните „Иванов“, „Петров“ и „Сидоров“ руснаците са използвали още фамилните имена на президента – 6,3% и на министър-председателя си.

Когато се представят с чуждо име, обикновено туристите или избират някое по-обикновено, или пък обратно, спират се на някое сложно и претенциозно име. Най-честа причина да се регистрират с друго име е нежеланието да бъдат хванати на местопрестъплението.  По около 7% руснаци и датчани, както и 5% шведи са споделили, че са отседнали в хотела не с половинките си.

3. Сувенир

Най-простият и най-популярен начин за измама сред туристите е да си присвоят халата от хотелската стая, шампоана, сапуна или хавлиената кърпа. Практически всеки втори руснах и около една трета от норвежките и шведските туристи са опаковали в куфара си нещо, взето „като сувенир“ от хотела.

4. Да хитрувам или да не хитрувам?

Почивката съвсем не е евтина, така че е напълно разбираемо желанието на туристите да намалят разходите си. Не всеки обаче е готов да лъже, за да си спести средства.

В Германия например 86% от туристите заявили, че никога не биха излъгали, за да получат нещо безплатно. В същото време 40% от испанците биха го направили, но биха се чувствали виновни. 30% от руснаците пък смятат, че почивката и без това е достатъчно скъпа, така че без угризения биха излъгали.

5. Какво ни липсва, за да сме щастливи…

Според резултатите от проучването руснаците са най-многобройни сред туристите, готови да се възползват от мини-бара, без да платят консумацията. Между 40 и 70% от европейските туристи обаче също с радост биха си премълчали, ако при напускането на хотела на рецепцията забравят да им включат в сметката мини-бара или някоя дребна услуга. А 11% от французите и 14% от италианците биха отрекли да са нанесли щети на хотела дори вината да е тяхна.

Според проучването повечето хотелиери не възразяват, ако гостите вземат от хотелските си стаи дребни предмети, започващи със „s”. Това са

soap - сапун

shampoo - шампоан

shower gel – гел за душ

shower cap – шапчица за душ

sewing kit – игла и конци

stationary – канцеларски материали

shoe shine kit – комплект за лъскане на обувки

slippers - чехли

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed