18 Апр. 2024

Вие сте тук

Лесно ли гостите ви могат да си направят резервация?

24.06.2010

Патрик Ландман

Досега сме говорили неведнъж за ценовите стратегии на хотелите в последно време. В статиите, посветени на ревеню мениджмъта, обикновено се акцентира върху необходимостта да се предложи широга гама от цени и продукти, които да бъдат подходящи за широк кръг клиенти с различни нужди и чувствителност към цените. Но някои хотели положително прекаляват. 

Разлиствайки уебстраници на различни хотели през последната седмица, открихме много хотели, предлагащи кошмарни цени на потребителите. Голяма диференциация на типове стаи, някои от които на еднаква цена, въпреки различните екстри и рескрикции, други предлагащи същите условия, но на различна цена. 

Някои хотели предлагат на гостите си толкова много продукти и такъв голям избор, че ги объркват. 

Ето един пример:

 

Само си представете какво означава да направите избор измежду  5 вида помещения с различни цени, ако възнамерявате да прекарате в хотела само една нощувка!

Наистина ли очакваме гостите ни да притежават магистърска степен по математика или да са магьосници по Excel, за да са в състояние да си резервират стая в хотела?

Но действайки по този начин, поставяме предизвикателство не само пред клиентите си. Какво да кажем за ревеню менидгжъра? Колкото по-комплексни са стратегията за ценообразуване и ценовата матрица, толкова по-трудни са за управление. И ако осъвременяването на цените изисква дълго време, времето за анализи и решения ще е по-малко.

Каквито и да са намеренията, лежащи в основа на стратегията ви, те трябва да са ясни и прозрачни за гостите ви. Това трябва да е водещо при създаването на софтуера за резервации в хотела. 

Ето пример за добре организирана оферта:

В процеса на проби и грешки ние установихме, че е целесъобразно да предложите максимум три ценови плана за всяка категория стаи едновременно.

Дори ако хотелският софтуер ви позволява да предложите повече опции, трябва да използвате филтри, които да предлагат само три, при това най-добри решения. Ако предложите повече, ще претоварите гостите си с информация, а това може да ги накара да се откажат да резервират изобщо.  

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed