20 Апр. 2024

Вие сте тук

Какви туристи са италианците?

03.08.2010

THExperts

Няма да открием Америка, ако кажем, че туристите от различни нации се различават значително едни от други по предпочитания, изисквания към хотела, очаквания за почивка и забавления. Италианците обикновено се описват като шумни, екзпанзивни и не особено взискателни. Скорошно проучване обаче показа, че това съвсем не е така.

По време на отпуск италианците се отличават със странни изисквания и хрумвания. Те се държат различно, в зависимост от мястото, откъдето са пристигнали, сочат изводи от проучване на Nestlе Professional. В рамките на проучването са анкетирани 500 италианци, почти по равно мъже /51%/ и жени /49%/, на възраст от 25 до 55 години. Целта бе да се събере повече информация относно желанията им за лятнапочивка.

Социолозите характеризират като „Лъв“ италианците, населяващи североизточната част на страната. Те обичат живота като цяло, а по време на отпуск търсят спокойствие и възможност за релакс. За тях е изключително важно местоположението на хотела /такъв отговор са дали 80,9% от анкетираните/, липсата на шумни гости в съседните стаи като ключово условие посочват 40,4% от анкетираните, а за всеки трети от голямо значение е интериорът на хотелската стая.

Котката“ е символ на централна Италия. Тези туристи са много стриктни и изискват точност във всичко. В същото време те са подозрителни и не допускат дори и дребни промени в туристическия маршрут. Изискват качествени услуги – една четвърт от тях, например, искат закуската им да е от натурални и биопродукти.

От южна Италия пристигат „Лисиците“. Те са общителни, но хитри и винаги се стремят да получат максимум услуги и комфорт за минимална цена. Две трети от тях избира и хотела си според съотношението между цените и услугите.

Последната категория е „Паун“ - модерен и издокаран пътешественик, привърженик на здравословното хранене, който идва от северозападна Италия. Смята, че след тежката година му се полага най-висококачествено обслужване. Обикновено оглежда и най-малките детайли в стаята – размера й, качеството на мебелите, гледката от прозореца /45%/.

Преди да напуснат хотела, италианските гости не забравят да си вземат нещо „за спомен“.„Паунът“ опакова в багажа си сапунче, гел и шампоан /23,5%/. „Лъвът“ не е равнодушен към чиниите, чашите, които би искал да види и на масата си вкъщи. Като сувенир „Котките“ избират всеки предмет, брандиран с името на хотела /46,5%/: халат /28,9%/ или хавлиена кърпа /26,8%/. Учудващо е, но „Лисиците“ предпочитат да си вземат за спомен менюто от ресторанта – дребен детайл, който обаче потвърждава добрия им избор и им позволява да се похвалят пред приятели.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed