22 Ноем. 2017

Вие сте тук

Зелени дни – за пети път в София

Алтернативен туризъм, чиста храна и здравословен живот се представят на петото издание на фестивала-изложение „Зелени дни“ в София.

 

Освен възможностите на България за разгръщане на алтернативен и специализиран туризъм – еко-, селски, гурме, винен, СПА, уелнес, приключенски и др., той демонстрира и потенциала на различни български региони да развиват биоземеделие, екоферми, производство на природно чисти храни и регионални продукти с географско обозначение.                   

 

Приветстваме усилията на бизнеса да популяризира зеления начин на живот, екотуризма и отговорното поведение в туристическата индустрия, което е в съответствие с европейските и световните изисквания, заяви при откриването на Анелия Генова, директор на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ в Министерството на икономиката и енергетиката. Борсата се провежда с подкрепата на МИЕ и представя социално и екологично отговорни бизнес практики за устойчив и здравословен начин на живот и пътуване. 

 

С документа „Европа – водеща световна туристическа дестинация – нова политическа рамка за европейския туризъм“ Европейската комисия постави като основна задача пред отрасъла да се насърчи координирания подход към инициативите, свързани с туризма, и да се определи нова рамка за действие, която да засили конкурентоспособността и устойчивото му развитие, подчерта Генова. Тя припомни, че за постигането на тези цели са сформирани насоки и една от тях включва мерки за развитието на устойчив, отговорен и качествен туризъм. Неговото бъдеще зависи от качеството на туристическото преживяване. Туристите ще осъзнаят, че на местата, където грижата за природата, хората и местните общности е приоритет, те като посетители ще получат също качествени услуги.

 

Този подход ще помогне да се развият иновативни и висококачествени туристически продукти и ще направи европейските дестинации по-привлекателни, каза още Анелия Генова. Тя изтъкна, че това е голямата задача и пред българския туризъм – да бъде конкурентен и в същото време да възприеме принципите на устойчивото развитие, защото двата процеса са взаимно свързани. Все по-често устойчивото развитие ще бъде сравнявано с критериите за качество и туристите ще предпочитат районите, в които се полагат грижи за околната среда. Съхранената природа и проспериращата приемна общност ще формират по-висока добавена стойност и като политика се насърчават от Министерството на икономиката и енергетиката.

 

Категории: 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed