28 Март 2024

Вие сте тук

Боровец се опитва да лъсне имиджа си

02.11.2015

Създаден в края на 19-и век първоначално като ловна резиденция за българския владетел, Боровец постепенно се развива в модерен ски-курорт в алпийски стил с луксозни хотели, ресторанти, барове и мрежа от ски-писти и лифтове, пише ДПА.


Проблемът с Боровец е, че курортът, разположен на северните склонове на Рила, изостава от конкуренцията. Голяма част от архитектурата е в ретро-футуристичен стил от 80-те години и не би изглеждала на място във филм за Джеймс Бонд, дори не с Даниел Крейг, а с Роджър Мур или Тимъти Далтън в ролята на Агент 007.


България бе наела френски компании, които да построят големи бетонни хотели направо до пистите, така че семейства от цялата страна да могат да пътуват до курорта и да се наслаждават на евтини настаняване и ски-карти.


"Всички деца от Самоков караха ски от детската градина. За нас беше безплатно", спомня си 36-годишната Люба Кленова, маркетингов директор на дружеството Бороспорт.


Сега много малко български семейства могат да си позволят лукса да отидат на ски-ваканция и вместо това предпочитат почивка в чужбина, която излиза по-евтино. Тези, които искат да карат ски, се насочват към Банско в югозападната част на страната, където през 2003 г. бе открит модерен лифт.


Работата на Кленова е да спре тази тенденция. "Определено искаме да си върнем първата позиция", заявява тя. Боровец има преимуществото, че е едва на час път от София и предлага 58 километра писти, разделени в три зони. Курортът обаче има отчаяна нужда от модернизация, пише ДПА.


"Преди имаше толкова много сняг, че не можеха да се видят дърветата", спомня си Кленова, пътувайки с лифта между пистите. Сега обаче боровете се виждат ясно, тъй като в Рила пада все по-малко сняг. Курортът е инвестирал в 160 машини за изкуствен сняг и планира да купи още.


Като част от 10-годишния план за реконструкция се предвижда подмяна на старите лифтове и изграждане на нови писти. Заради бюрокрацията обаче остава съмнително дали този проект за "Супер Боровец", предвиждащ превръщане на района в целогодишен курорт с писти в триъгълник, обхващащ Бели Искър, Самоков и Боровец, някога ще бъде изпълнен, допълва ДПА.


В момента проектът е замразен, докато бъдат разрешени проблемите с планирането, а междувременно Кленова се опитва да подобри имиджа на курорта. "Опитваме се да се превърнем в семеен курорт. Това обаче е трудно, защото никога преди не сме имали подобна репутация", посочва тя.


Вместо това в момента Боровец е най-известен със стрийптийз клубовете си и супермаркети, в които 2 литра бира струват едва 2 евро, отбелязва ДПА.


"Британски туристи доста се забавляват тук. Не е хубаво обаче да имаме репутация на курорт, където хората идват, за да се напият", казва Кленова. 

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed