22 Ноем. 2017

Вие сте тук

Банята се превръща в стая за красота, отмора и забавления


 

Банята се превръща в стая за красота, отмора и забавления, показва първото общоевропейско проучване на Ideal Standard. Според него  банята играе ключова роля и е напълно интегрирана в човешкото ежедневие. България е част от първото проучване, чиито резултати отразяват тенденцията за превръщане на банята в лично пространство, което се използва за все повече рутинни хигиенни дейности, но и разкрива някои доста нестандартни приложения - банята се е превърнала от място за хигиена в стая за красота, игра, отмора и интимни моменти.

Ideal Standard възложи онлайн проучване на водещата компания за проучвания „Синовейт”, като бе използвана извадка от над 4000 респонденти от 11 европейски страни, която обхваща 5 възрастови групи в дипазона 15 – 75 години. Значителна част от участниците в проучването смятат, че банята е място за уединение, размисъл, почивка и удоволствие, което отново подчертава тенденцията за превръщане на банята в съкровено, лично пространство. Банята се е превърнала в интегрирана част от жизненото пространство на хората, където те намират необходимите условия и се отдават на разнообразни дейности.

Резултатите ясно показват нагласите за

Удължаване на „личното време”, прекарано в банята

и открояват разликите между различните възрасти и държави. На въпроса „Защо в банята?” най-често срещаните отговори сред запитаните са уединението, наличието на необходимите продукти и оборудване, наличността на вода, тихата обстановка. Цифрите от проучването сочат, че значително се е увеличило „личното време” на европейците, което те прекарват в банята.

Най-често те използват банята като салон за красота -

за оглеждане в огледалото (45%) и подготовка за голямата вечер навън (39%), както и като стая за отмиване на ежедневието (38%).

Младите хора във Франция най-често превръщат банята в стая за красота – 81% от отговорилите се приготвят в банята за голяма вечер навън, а 68% за предстояща среща. Половината от участвалите в проучването смятат, че банята предлага на-добрите условия да се подготвят за среща с любим човек.

Сред резултатите за България се откроява този, че едва 12% от запитаните се приготвят в банята за излизане вечер и само 16% се подготвят за среща там. Българите, от друга страна, изпреварват значително другите европейски страни по честота на използване на банята за съживяване и освежаване – 79% от запитаните посочват, че банята е най-подходящото място, където могат да се освежат, 51% се оттеглят в тази стая, за да се отърсят от ежедневието, а 27% търсят усамотение в банята. Руснаците изпреварват с малко българите по честота на ползване на банята за отмора (59%) и освобождаване на стреса (48%). Доста интересна е информацията, че 13% от мъжете твърдят, че банята е мястото, където се отърват от махмурлука, срещу 8% при жените. В Русия например банята е много популярно място за възстановяване след тежка нощ. 18% от руските участници в проучването потвърждават, че нищо не може да ги съживи и освежи след дълга вечер така, както един добър душ. След тях се нареждат ирландците със 17% и гърците с 15%.

Интересни са резултатите по отношение на

Необичайните дейности, най-често свързани със забавления.

Един на всеки осем родители използва банята за игри с децата. Французите вкарват децата си за освежително къпане в банята повече от всеки друг: 49 пъти в месеца, в сравнение с 24 пъти в България. Един на всеки шест европейци се отдава на романтични изживявания в банята си в продължение на около 30 минути на месец. Около една четвърт от запитаните пишат или четат в банята. 38% от участниците в проучването споделят, че обичат да четат книга, вестник или списание в банята. Италианците четат най-много (65%) в сравнение с 17% при холандците. 27% от всички се наслаждават на акустиката в банята с пеене, като в България този процент скача на 37%. Други популярни забавления в банята са и слушането на музика (26%), говоренето по телефона (24%) и писането на кратки съобщения (23%). Младите хора между 15-20 и 21-30 най-често извършват такива дейности, сред които се срещат и сърфиране в мрежата и проверка на имейли на мобилен телефон.

Проучването не само разкрива нарастващото значение на „личното време” в банята, то показва че много потребители оценяват банята като динамична, забавна и разностранна среда, в която могат да се отдадат на разнообразни дейности. Някои от най-необикновените неща, които хората правят в банята , са да свирят на китара, да танцуват, да къпят домашните си любимци и дори да мият автомобилни части! Банята се смята за една от най-многофункционалните стаи в дома, където хората се отпускат и разтоварват, планират вечерта си, споделят тайни с огледалото, чувстват се отново хора… Списъкът е безкраен. Това ни помага да разгърнем нашата философия за създаване на решения за баня, които са наистина вдъхновени от реалния живот и различните нужди и желания на всеки етап от него”, коментира Дейвид Хамил, Председател на Идеал Стандарт Интернешънъл.

Проучването е проведено чрез онлайн допитване до над 4000 потребители на възраст от 15 до 75 години и покрива 11 европейски страни: Германия, Франция, Испания, Италия, Гърция, Белгия, Нидерландия, Русия, България, Ирландия и Обединеното Кралство.

 

Категории: 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed