25 Апр. 2024

Вие сте тук

Аудиогайд на английски вече е достъпен за туристите

09.05.2010

София присъства със 70 обекта и около два часа текст

 THExperts


Руската компания Toozla създаде първия по рода си в света аудиогайд, базиран върху английската версия на Wikipedia, научи THExperts от компанията.

Сега вече пътешествениците навсякъде по света имат достъп до Wikipedia в а аудиоформат. Описанието на хиляди туристически атракции е достъпно за туристите чрез мобилния им телефон. 

Компанията Toozla създаде втората си версия на аудиогайда, наречен Wikistream и съдържащ над 170 хиляди обекта. Уникалното е, че описанието на всеки от обектите е свързано с точните му координати на повърхността на Земята. Така с новия продукт на Toozla туристите получават информация за точното си местонахождение, без да се налага да търсят карта, а в същото време и информация за обектите, конвертирана в човешка реч. Колкото по-богата е информацията в Wikipedia, толкова повече ще научават туристите за съответната дестинация, курорт, място или обект. Онези, които искат да я обогатят, трябва просто да публикуват статии за нея в английската версия на Wikipedia.

По отношение на България засега новият аудиогайд ще предлага информация за София, както и за няколко най-популярните туристически градове. Само за София броят на обектите е около 70. Те, разбира се, са доста фрагментирани, но колкото по-близо са към центъра на града, толкова по-голяма е вероятността туристите да слушат аудиогайда постоянно, пояснява Алексай Черенков, създател на аудиогайда и изпълнителен директор на компанията. По думите му общият обем информация се измерва с около два часа.

За хотелиери и ресторантьори новата услуга дава възможност да публикуват аудиообяви, които туристите ще чуват, когато са до обекти в близост до тях. Според Алексей Черенков, създател на продукта и изпълнителен директор на Toozla ресторантьорите могат да пускат обяви за специални събития, менюта, а хотелиерите – за специални промоции, които предлагат. Добрата новина е, че те ще имат пълен контрол върху рекламите, ще могат да решават колко често да ги обновяват и да ги променят сами в интернет. Заплащането е базирано не върху броя обяви, а върху броя изслушвания, пояснява Алексей. Това означава, че ако никой не е чул обявата, то авторът на обявата й няма да плаща нищо, подчертава той.

Новата услуга е възможна благодарение на най-съвременни технологии, но за туриста ползването й е повече от лесно. Всичко, което се изисква, е да инсталират приложението на смартфона си и да го сложат в джоба си. Всичко останало се извършва автоматично.

Приложенията, които се базират върху местоположениео на потребителите, са доста популярни в света, посочва Алексей Черенков. Но почти всички използват местоположението на потребителя, като го показват на карта. Toozla пък реши, че мъничката карта върху дисплея на мобилния, особено в слънчев ден, само ще отвлича вниманието на потребителя и ще развали удоволствието от разглеждането на забележителностите. Освен това телефоните са създадени, за да може човек да говори и слуша, а не да чете, подчертава Алексей. Затова изглежда значително по-смислено да оставим Wikipedia да разкаже на туристите какво виждат наоколо.

Засега бета-версията на новия уики-гайд е достъпна само на английски език. Toozla планира през следващите няколко месеца да добави още няколко езика, които са широко разпространени в света.

До момента сме включили в глобалния си проект огромна база данни, предложени от Wikipedia, казва Алексей Черенков. Безплатния мобилен аудиогайд е нещо, за което са си мечтали хиляди хора по света, добавя той. 

Новият аудиогайд е последната разработка на руската компания. Останалите включват прогноза за времето, професионални многоезични аудиогайдове на най-популярните туристически градове в света, система, която позволява на туристите да добавят собствени аудиокоментари, както и платформа, която позволява както отделният индивид, така и компаниите да създават собствени аудиогайдове и GPS игри. Подобни системи като създадените от Toozla стават все по-популярни в света. Те са възможни благодарение на бързото развитие на технологиите. Търсенето на базираните върху местоположението на потребителя продукти все повече ще нараства в бъдеще.

 

 

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed