28 Март 2024

Вие сте тук

Анализаторите помагат на мениджъра да идентифицира проблемите

24.01.2010

THExperts

Проследявате ли каква е възвращаемостта на инвестицията от вашия уебсайт? Знаете ли колко са ежедневните му посетители? Анализирате ли резултатите – кои страници са посещавали, колко време са прекарали посетителите на сайта и кои страници са задържали най-дълго вниманието им? Знаете ли откъде са дошли на вашия сайт и как са били насочени? Ако сте инсталирали анализатор на сайта си, ще имате пълен достъп до тази информация.

Онлайн анкета на THExperts.bg показа, че 40% от участниците в нея използват анализатор, а други 16% смятат да го внедрят през 2010 г.  Около 28% отговарят, че не го използват, а още 16% -  че нямат представа за какво би могъл да им послужи.

Резултатите съвсем не са обезкуражаващи, като се вземе предвид, че проучване на O’Rourke Hospitality Marketing показва, че дори в САЩ  41.8%  от първокласните и луксозни хотели не разполагат с анализатор на сайта!

И все пак анкетата ни няма представителен характер, така че най-вероятно в България много малко хотели разполагат с подобна информация - просто защото не знаят, че могат да я получат, колко полезна може да им бъде и затова не я търсят.

Разбира се, това не се отнася за мениджъри с опит във висококатегорийни хотели в чужбина, които пренасят придобитите си познания си на българска почва. Още преди няколко години мениджър на един варненски хотел беше инсталирал анализатор на сайта си, за да види къде да насочи маркетинговите си усилия. И въпреки че беше платил много скъпо за софтуера, смяташе, че е спечелил, защото спести излишни средства за реклама, която няма да му доведе посетители.

Днес обаче хотелските мениджъри могат да я получат съвсем безплатно!

Какво представлява аналитичният софтуер?

Това е инструмент, който събира информация за това как хората са намерили вашия сайт, как са навигирали в него и как са станали ваши клиенти.  Трябва да разполагата с JavaScript  код на сайта, който ще събира данни от потребителите. След това ще можете да видите и анализирате голям обем информация, включително как хората са влезли на вашия сайт  (например чрез банер, статия или търсачка), кои страници е посещавал, колко време са останали на сайта, кои страници са разлистили, какъв процент посетители бързо са напуснали сайта (така наречения bounce rate), кое съдържание и ключови думи са най-успешни и още много информация.  

Съществуват най-разнообразни софтуерни пакети, но най-популярният от тях са Google Analytics, Webtrends и Omniture. Google Analytics  е много ефективен софтуер, който освен че покрива всички базови изисквания е и абсолютно безплатен.  Omniture и Webtrends  са платен софтуер, който позволява на потребителите да направят по-задълбочен анализ, който е най-добър за големи сайтове за електронна търговия. Ако нямате верига хотели, безплатният софтуер ще ви е напълно достатъчен, смятат от  Hotel Tech Resource. Експертите на компанията препоръчват на хотелиерите да използват Google Analytics, тъй като това е качествен софтуер , който ще осигури висококачествена информация без каквито и да било разходи.

Защо ви е нужен анализатор?

Ако не проследявате какви са резултатите от усилията, които влагате в уебсайта си, никога няма да знаете колко са ефективни и каква е възвращаемостта от инвестицията ви. Трябва да решите кои точно показатели ви интересуват, да определите целите, да получавате редовни доклади, които ще ви покажат постигате ли ги. По-долу ще видите няколко причини защо да използвате анализатор:

• Анализаторът ще ви помогне да откриете проблемите,свързани с уебсайта

Той ще ви позволи да анализирате поведението на посетителите и ще ви помогне да откриете дали на сайта има някакви проблеми, които трябва да бъдат отстранени. Той ще ви даде информация кои страници на сайта са най-популярни, колко време средно остават посетителите на всяка страница, каква е последователността на посещението и от коя страница са излезли. Ще ви даде информация за  bounce rate /процента посетители, които са напуснали сайта веднага след като са влезли в него, без да разгледат останалите страници/.

Ако анализирате тази информация, можете да научите много за съдържанието на сайта си и да откриете кое работи и кое не ви носи никаква полза.Ако посетителят вече е на сайта и отива на страницата за резервации, но я напусне, без да я направи, вероятно проблемът се крие именно в тази страница.  Може би е твърде сложна за използване или пък проблемът е в доверието към резервациите онлайн, а може би просто линкът не е проработил. Ако е голям процентът от посетители, които бързо напускат тази страница, трябва да анализирате и съдържанието й. В идеалния случай искате посетителят да напусне сайта едва след като е направил резервация или поне се е обадил в хотела или е изпратил имейл.

Убедете се, че резервационата ви система може да се интегрира с Google Analytics. Някои от тях имат собствена система за проследяване, която може да помогне на хотела, като покаже съотношението между посещенията от рекламни банери и други ресурси. Въпреки това, тази система може да не ви позволи да проследите какво правят посетителите на вашия сайт или къде кликват. Затова те не ви дават възможност да откриете потенциалните проблеми на сайта.

Има и технически подробности – можете да видите какъв тип компютър и уеб-браузър използват посетителите ви най-често и да направите тест дали сайтът ви функционира правилно в тях.


 
 • Анализаторът ще ви покаже и как посетителите са били доведени на вашия уебсайт


Ако нямате представа до какво водят усилията ви в областта на интернет маркетинга – като оптимизиране на търсачките, промоционални кампании, банери, директен мейлинг или статии и прес-релизи, няма никога да знаете кои от тях са ефективни.

Google Analytics ще ви покаже точно откъде идва вашият трафик. Можете да видите какъв е делът на директния трафик, трафикът от други сайтове (линкове от статии, социални медии като  Twitter, Facebook и др.)  и трафика от търсачките като Google, Yahoo и Bing.

• Анализаторът ще ви помогне да опознаете аудиторията си


Докладът за посетителите ще ви покаже от кои държави и градове са вашите посетители, кой език говорят. Това от своя страна ще ви помогне да установите коя е вашата таргет аудитория и да вземете правилни решения за промоционалните си кампании. Вероятно имате много местни гости, но ако искате за разширите обхвата им, трябва да проведете национална или интернационална кампания. Ако видите, че сайтът ви се посещава от много испанци например, вероятно това е езикът, на който трябва да преведете информацията, за да бъде по-достъпна за тях.

 • Aнализаторът ще ви покаже кои ключови думи са най-ефективни

Докладът за ключовите думи ще ви покаже общата тенденция по отношение на използваните на сайта. Можете да видите кои ключови думи предизвикват най-висок трафик на сайта и, което е още по-важно, кои ключови думи водят на сайта ви хора, които след това извършват някакво действие – правят резервация, записват информация или ви пишат имейл. Трябва да установите кои са думите, които водят до най-много действия, както и кои са онези, които генерират най-висок трафик. Друго важно нещо е да определите кои думи водят на сайта ви посетители, които много бързо го напускат – вероятно това става защото сайтът ви не отговаря на техните очаквания и са попаднали на него погрешка.


Как да използвам Google Analytics?
Google Analytics е разработен така, че да бъде достъпен както за специалисти, така и за неспециалисти, които ще могат да проследят посещенията и да анализират докладите. Въпреки това, както при всичко ново, е нужна малко практика и, разбира се, да се запознаете със софтуера. 

Ако все пак се затруднявате, пишете ни и ще Ви изпратим ръководство, съдържащо основните стъпки, които ще ви помогнат да започнете.

 Успех!

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed