20 Апр. 2024

Вие сте тук

Ако искате обучението да е успешно, направете го забавно!

18.12.2009

Дъг Кенеди

Хората, които се занимават с обучение на хотелиери, знаят как възприемат предстоящия трейнинг служителите. И съвсем не е сигурно, че тяхната реакция е положителна.

В действителност, много участници се съгласяват да участват в тях само за да разнообразят по някакъв начин всекидневнието си. Както ще ви кажат експертите, които се занимават с трейнинги на възрастни хора, това е значително по-голямо предизвикателство, отколкото да обучават ученици или студенти. 

Като човек, който се занимава с това над 20 години, знам колко дълго ми бе нужно да осъзная, че обучението трябва да бъде интерактивно, ангажирано и, което е най-важно – забавно! Но това не е нещо, което се научава бързо. Моето първо обучение бе по всички правила, обхвана всички предварително набелязани точки и оценките бяха доста позитивни. След края му чаках таксито си, когато забелязах един от хората в групата, която тъкмо приключи обучението, да посреща гост в хотела с думите “Ще се настанявате ли?”

Можете да си представите как се почувствах, когато установих, че след цял ден обучение той не беше научил абсолютно нищо!

Винаги има мотивирани участници, които ще запомнят и ще ползват съдържанието на уъркшопа или обучението. Но това съвсем няма да са всичките му участници. А все пак целта на обучението е да достигне до всеки. Затова обучението трябва да бъде не само информативно, то трябва да бъде ангажиращо.

След тази първа случка за мен стана първо правило да ангажирам слушателите си колкото е възможно повече. Затова, когато се случваше да обучавам служители на рецепция и пиколи,  ги карах да разиграват сценки с посрещане на госта и да повтарят “Добъв вечер! Добре дошли в хотел ... /следва името на хотела/. Мога ли да Ви помогна с багажа? Бихте ли ми казали името си?” И, разбира се, да се усмихват, при това искрено.

 

Ето няколко идеи как да ангажирате участниците,

когато провеждате обучение в хотела /така наречения in-house training workshop или семинар/


  • Използвайте различни места за обучението. Ако сте в голям хотел, използвайте конферентната зала вместо стандартната малка заличка за обучение, в която няма нито един прозорец. Нека слушателите ви се почувстват също както ще се чувстват гостите на ивент в хотела.
  • В по-малките хотели, които не разполагат с конферентни зали, можете да изберете ресторанта, бара или друго място. От една страна, това ще покаже на собствениците и мениджърите колко сериозно се отнасяте към задачата, а от друга – ще ви предостави необходимото пространство за дейностите и интерактивните игри.
  • Пригответе залата предварително, така ча когато първият участник пристигне, ще можете да го приветствате и да го въвлечете в разговор, вместо да се занимавате с детайлите.
  • Започнете обучението с някоя забавна случка, която е релевантна на темата на обучение. Има много наръчници, включително класическата серия 'Games Trainers Play'.
  •  Организирайте обучението на малки модули във формат с продължителност максимум 20 минути. Ако пресрочите времето, ще видите как интересът в очите на слушателите угасва.
  • Използвайте интерактивния стил. Вместо да кажете “Ето три причини, поради които темата е важна”, попитайте: “Кой може да посочи причина тази тема да е толкова важна за нас в днешно време?”
  • Когато видите, че участниците са сдържани и не проявяват желание да бъдат включени в интерактивни дейности /обикновено винаги е така в началото на програмата/, задайте въпрос, на който те няма да се затруднят да отговорят: например “Мислите ли, че обучението по /споменавате темата/ е важно? “  Ако кажат “да”, можете да попитате “защо?”, за да предизвикате тяхната реакция. Онези, които отговорят на въпроса, са готови да участват!
  • Редувайте различните модули – игра, упражнение, лекция. В идеалния случай участниците трябва да работят по двойки или в по-големи групи, за да постигнете интерактивност.
  • За повечето теми на обучение, които засягат няколко отдела в хотела, не позволявайте при създаването на групи в тях да бъдат включвани хора от един и същи отдел. Опитайте се да ги създадете така, че да включват хора от възможно най-много отдели. При този подход, използван напоследък често при организиране на тиймбилдинги, ще разрушите капсулирането на всеки от отделите и работата на всеки сам за себе си. На хората ще им е по-лесно да общуват един с друг и да решават съвместно проблемите.
  • Използвайте разнообразен набор от игри, упражнения и дейности. Можете да заснемете игрите и след това да ги прожектирате на участниците. Можете също да накарате участниците да демонстрират неправилно поведение, което ще позволи да се разчупи ледът и ще им напомни да избягват подобни модели.  
  • Можете да прожектирате видеоклипове от уебсайтове като YouTube например или други, които са релевантни на темата. Въпреки това, за да са успешни, те не трябва да надхвърлят 5 минути, за да задържат вниманието на участниците.  

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed