22 Ноем. 2017

Вие сте тук

Airbnb и модерните тенденции в хотелиерството

Как една компания постига успех? За рецептата на Airbnbразказа Чип Конли, ръководител на глобалния гостоприемство и стратегия в Airbnb, който неотдавна  говори за ролята на компанията в историята на индустрията на гостоприемството на конференция в Монреал.

 

Според него  трябва само да се следват тенденциите в хотелиерския бизнес и промените в поведението на потребителите.  Конли е успешен хотелиер, но когато през 2013 г. се присъединява към Airbnb, не знае почти нищо за икономика на споделянето. Решава обаче, че опитът ще е интересен, тъй като компанията се стреми да демократизира хотелиерството и  предлагане на гостоприемство по един нов начин.

Според него трансформацията на туристическата индустрия е повлияна от трите правила на иновациите, които са валидни за всеки бизнес: иновация не се случва без предзнаменование; новаторите се обръщат към човешките потребности, които досега не са били удовлетворени; с течение на времето  се приемат иновации, които първоначално са били отхвърлени.

Конли припомня, че по-голямата част от американците не са отсядали в хотели преди Втората световна война. Имало луксозни хотели, които се посещавали от по-заможните гости, докато всички останали отсядали в общежития. През 1950-те появата на магистралите, които свързват различни щати,  спомага за активизирането на семейните пътувания. Това от своя страна води до откриването на  масовите хотелски вериги като Holiday Inn, която за пръв път отваря врати през 1953 г. Първите разногласия в туристическата индустрия идват с мейнстрийм хотелите, които предлагат на туристите предвидим,  опит, каза той.

През 1970 възникват спорове във връзка с друга идея, която си проправя път в туристическата индустрия – таймшеър моделът. "Днес това изглежда като най-глупавото нещо, но тогава се струваше, че има смисъл. Имаше много хора, които искаха да купят втори дом, но не можеха да си го позволят. A временното ползване на собствеността е начин да им дадеш това, което искат", казва Конли. Големите хотелски вериги дълго се съпротивляваха на идеята за тайм шеър, но в крайна сметка започнаха и те да го предлагат.

Следващата стъпка в развитието на индустрията бяха бутикови хотелски компании, стартирали през 1980 г. заради идеите на хора като Йън Шрегер (Morgans Hotel Group) и Бил Кимптън (Kimpton
Hotels), както и неговите собствени хотели -  Joie de Vivre. Бутиковите хотели са фокусирани върху дизайна, както и върху предлагането на туристите на едно уникално преживяване.

"Хората вече не са искали предвидимостта, предлагана от масовите хотели на големите вериги. Последните първоначално се присмиват на идеята, казвайки, че в бутиковите хотели стилът преобладава над съдържанието.  "Но това е, както казваше Ганди: първо хората ви пренебрегват,  след това ви се присмиват, след това се борят с вас, а накрая можете да спечелите," казва Конли. Той илюстрира мнението си с няколко примера: InterContinental Hotels Group придобива Kimpton през 2014 г., а идеите на Шрегер са възприети от Marriott, които създават бранда си от бутикови хотели.

Успехът на бутикови хотели заедно със стартирането на онлайн пазари като Craigslist са предвестници на Airbnb, казва Конли. "Бутиковите хотели доказаха, че има все по-голям сегмент от туристи, които искат избор, персонализирано преживяване и да живеят като местните жители“, посочва той.

Проектът Airbnb  стартира през август 2008 г. и получава името си, когато тримата му основатели отдават под наем част от своя апартамент в Сан Франциско, предлагайки на желаещите да пренощуват върху надуваеми дюшеци. Идеята възниква, когато по време на международна конференция за дизайн в града повечето хотелски стаи в града са разпродадени.

"От надуваемите дюшеци стигнахме до жилища и  къщички върху дърво", казва Конли. Според него хората в днешно време искат достъпност, съчетана с местен опит.  Към днешна дата  Airbnb предлага на клиентите си 2,2 млн жилища и има с 90 милиона потребители в 34,000 места.

И, вярна на историческия си опит,  туристическата индустрия вече възприе и тази идея: през април френската хотелска група Accor придобити  базирания в Лондон  престижен сайт за отдаване на домове под наем OneFineStay, подчертава бизнесменът.

И макар че Конли не споменава дали вече е имало опити за придобиване на Airbn
b, той  прогнозира каква ще е следващата тенденция в хотелиерството: глобални номади.  "Шестдесет процента от клиентите на Airbnb остават в Манхатън една седмица или по-дълго. Има все по-голям брой световни номади, които нямат нито дом, нито кола. Те имат смартфон и лаптоп, и живеят живота си в Airbnb," казва той. Конли добавя, че най-успешните марки, независимо от индустрията, мислят за бъдещето по начин, сходен с  Airbnb.

 

Категории: 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed