22 Ноем. 2017

Вие сте тук

Air Berlin се готви за последния си полет след 40-годишна дейност

Еър Берлин (Air Berlin) ще изпълни тази вечер последния си полет след близо 40-годишна дейност, докато ликвидаторите се опитват да разпределят оставащите активи на компанията сред заинтересованите купувачи, информира Ройтерс.


Авиокомпанията, която се радваше на популярност сред германците заради курсовете до ваканционната дестинация Майорка и шоколадовите сърчица, раздавани след всеки полет, започна процедура по несъстоятелност през август.

 

Превозвачът продължи да лети благодарение на правителствен кредит, докато се водеха преговори за разпределянето на активите й. Компанията вече се съгласи да продаде голяма част от авиационните си активи на конкурентната Луфтханза (Lufthansa), водят се и преговори за други части от дейността с британската изиДжет (easyJet) и Кондор (Condor) - авиационното подразделение на туроператора Томас Кук (Thomas Cook).


Очаквам да постигнем споразумение през идните дни, така че да можем да спасим още хиляди работни места, посочи ликвидаторът Франк Кебекус.


Еър Берлин е основана преди близо 40 години от американския пилот Ким Лъндгрен, който се възползва от факта, че по това време до Берлин могат да летят само авиокомпании, базирани във Великобритания, Франция и САЩ. Първият полет се провежда от берлинското летище "Тегел" до Палма де Майорка на 28 април 1979 година. След обединението на Германия предприемачът Йоахим Хунолд придобива мажоритарен дял и компанията бързо се разраства чрез придобивания.


Авиокомпанията обаче никога не успява да интегрира напълно тези придобивки и разрастването я оставя обременена с дългове. Възходът на нискотарифните авиопревозвачи в Европа и мощта на Луфтханза в Германия засилват натиска върху Еър Берлин, която не успява да излезе на печалба. Финансовата подкрепа от големия акционер Етихад (Etihad) я задържа на повърхността през последните няколко години, но през август близкоизточният авиопревозвач спря финансирането, оставяйки в неизвестност съдбата на около 8000 служители и хиляди пътници.


До 80 процента от работните места ще могат да бъдат запазени, посочи днес Кебекус, като около 3000 служители ще бъдат прехвърлени в Юроуингс (Eurowings), нискотарифното подразделение на Луфтханза. По думите му се водят преговори с втора и трета заинтересована страна, които се очаква да поемат останалия персонал.


Компанията превозваше около 30 милиона пътници годишно и бе много по-голяма от британската Монарк (Monarch), която се срина в началото на този месец.


Последният полет на авиопревозвача ще отпътува от Мюнхен за "Тегел" тази вечер. Берлинското летище ще остави отворена наблюдателната си платформа до полунощ и предлага безплатен вход на желаещите да присъстват на кацането на самолета.

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed