14 Дек. 2017

Вие сте тук

Велинград може да привлича туристи от Китай и Далечния изток

Балнео- и СПА курортът Велинград има потенциала да привлича туристи от Китай и Далечния Изток. В това е убеден изпълнителният директор на хотели СИРОНА Кристиян Христов. Велинград е сред водещите в номинациите за годишните награди за Балканска туристическа индустрия, организирани за трета поредна година от ВИП Комюникейшън. Церемонията ще се състои на 5 декември от 20 ч. в хотел Премиер Бест Уестърн.

 

В категория Балнеология номинация получи най-големият балнеокомплекс във Велинград - 5-звездният "Свети Спас". Неговият изпълнителен директор Кристиян Христов е роден в София, завършва средно образование в Швейцария, след което продължава образованието си в Бостън, САЩ, където завършва маркетинг и мениджмънт. По-късно специализира  икономикав Московския Университет. Завръща се в България, за да поеме маркетинга на семейния бизнес и започва няколко самостоятелни проекта. Днес е изпълнителен директор на 5-звездния Балнео комплекс „Свети Спас“ и на 4-звездния балнео хотел „Бор“ във Велинград.

 

- Г-н Христов, най-големият балнеологичен комплекс във Велинград „Свети Спас“ е номиниран от Балканските Туристически Оскари 2017. В огромната конкуренция от хотели в курорта с какво успявате да я преодолеете и да запазите водещата си роля във Велинград?

 

- Балнеохотел “Свети Спас” е един от малкото затворени комплекси в града. Това ни дава предимството да предлагаме по-атрактивни пакети и да се грижим цялостно за клиентите си, както и да бъдем по-лоялни към тях. Разнообразна храна, ефективни методи за по-добри спа и балнео процедури и разбира сеперфектно съотношение между цена и качествона обсужване, са едни от главните  фактори, които използваме за конкурентноспособност.

 

- Какви са очакванията за сезон есен/зима 2017-2018 – какви нови туристически пазари се очертават през следващите месеци?

 

- Нашите очаквания се напасват Според реалността и търсенето от различните пазари. В момента работим върху привличането на туристи от Турция, близкия изток и Азербейджан. Стимулът за тяхнотоотсядане при нас като клиенти е, че можем да въздействаме благоприятно върху здравето  им и да премахнем токсините, които са доста специфични, поради сухия климат в повечето от тези държави. С други думи, искаме да направим Велинград една дестинация, в

която конкретни клиенти могат да се излекуват чрез Балнео- и спа процедури.

 

- Ще има ли изненади – например туристи от Япония и Китай, за каквито говорят от години от министерството на туризма?

 

-    Туристите от Китай са моя лична цел, която съм се заел да постигна. Много скоро с моя екип ще започнем усърднаработа по привличането на клиенти от Далечния Изток.  Околността на Велинград е с богата история и

затова вярваме, че можем да привлечем такъв туристически поток в близко бъдеще.

 

- Туристическата индустрия в България ежегодно развива нови и модерни услуги и предложение. Кое е новото при Вас?*

 

-    Една от основните ни цели е хотелите ни да се обосноват около СПА процедурите и балнеологията, затова ниенаблягаме най-много върху иновациите в този сектор. Персоналът ни се обучава на чести периоди и след новостите на пазара  и хотелиерството, което ни позволява да променяме и добаваме нови методи на обслужване и нов инвентар в СПА центъра ибалнеологията. В момента  балнеохотел “Свети Спас” и  хотел “Спа Клуб Бор” подлежат на пълна смяна на спа менюто, добавяне на нови балнеопрограми, както и на ежеседмично подновяванена инвентара в хотелите и постепенна промяна на визията. Също така занас е важно да сме в крак съссветовния технологичен напредък и имаме катоплан за следваща година да започнем по-високо модернизиране на услугитеси към клиентите си откорпоративни до крайни, и да създадем едни “хай-тек” хотели.

 

- Международното жури на конкурса  Balkan Awards for Tourism Industry 2017  още на първи тур определи България като лидер в СПА-туризма наБалканите, а и не само на полуострова. Имат ли основание за подобно твърдение?

 

-    Има такова основание, след като България прелива от лековити минерални извори и има потенциал да стане водеща спа дестинация на световно ниво. Това, върху което трябва да се работи, е по-голяма международна

реклама, оправяне на инсфраструктурата в куротите към по- европейски и подреден вид и вдигане на нивото на предлаганите услуги. Това зависи от всички нас, които сме в този бранш. Смятам, че ако някога се мотивират

по-голямта част от хотелиери, ресторантиори и т.н., можем да вдигнем нивото на туристите. Но докато всеки гледа себе си, няма как да стане.

 

- У нас има хотели, които без минерална вода и лековити процедури смело слагат в бранда си допълнението СПА. Не е липодвеждащо това?

 

-    В България всеки със сауна и парна баня сидобавя “СПА”-катогиразиция към имената на хотела или къщата за гости. Това лично мен ме обиждаше, но сравнително наскоро бяха въведени нови изисквания, които разграничиха хотелите, СПА хотелите и балнео хотелите, за което се радвам. По този начин клиентите не се подвеждат и от друга страна е по-лесно да се таргетира желаният краен клиент за гост.

 

- Балнеологията у нас, която мнозина не различават от категорията  СПА - какво е неотложно да се развие и промени?

 

-    Ние работим от 10 години по развитието на балнеологията като вид лечение и резултатите започнаха да се усещат в близките2 години. За момента е нужна по-голяма информативна реклама, която дазапознае хората какво означава думата” балнеология” и колко са полезни за тях различните видове минерални води, извиращи в България. Също така трябва да се изгради още по-стабилна връзка между балнеохотелите и здравеопазването,  за да се увеличат клиентите за балнеопроцедурите.

 

*Интервюто е предоставено от организаторитена Балканските Награди за Туристическа Индустрия - ВИП Комюникейшън*

 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed