19 Авг. 2017

Вие сте тук

Анализатори: рецепцията в хотела остава в миналото

В бъдеще туристите ще забравят какво е рецепция в хотела. Това прогнозира Дейвид Честлър, изпълнителен вицепрезидент глобални продажби и развитие на бизнисе на компанията SiteMinder. Според него вече днес в хотелиерството се наблюдават някои промени, които със сигурност активно ще се развиват през следващите няколко години.

 

И днес вече не са един или два хотелите, в които гостът може да се регистрира сам чрез таблет, инсталиран в лобито на хотела, без да преминава процедурата по регистрация на рецепцията. На същия таблет той може да види видеопрезентация, която ще го запознае с предлаганите от хотела услуги, с вътрешния правилник на хотела, да си поръча събуждане или такси.

 

Според Честлър това ще позволи вместо рецепция в лобито да има зона за отдих, лоби бар или пък бизнес център. Фокусираните върху бъдещото развитие на хотела мениджъри вече инвестират средства за организирането на така наречените коуъркинг места, разполагащи с всичко: безплатен интернет, ресторант, бар, работни места, офис техника, стаи за преговори и пр. Подобно нововъведение ще позволи на хотелиерите да разширят клиентската си база, тъй като ще предлагат услуги не само на собствените си гости, но и на фрилансърите, както и начинаещите бизнесмени, които се нуждаят от офис пространство.

 

Някои оператори като американската City Hub например, вече са изразили намерение да запълнят дупката между традиционните хотели и хостелите. Това според тях е лесно осъществимо, ако се отворят хотели в специални сгради-конструктори. Изграждането на подобни съоръжения изисква минимални инвестиции, затова и цената на нощувката в тях няма да е висока.

 

Днес някои пътници вече си резервират определено място в самолета, влака или ресторанта. А с какво по-лоши са местата за настаняване? Виенският хотелHotel Schani  например вече днес позволява на гостите си да изберат етаж, гледката от прозореца, площта на стаята и други параметри. След обработването на заявката гостът получава съответната стая. А ако използва очила за виртуална реалност, той дори може да „посети“ помещението. Освен стандартните валути хотелът приема и разплащания в биткойн. Специално приложение позволява на гостите да общуват директно с хотела, да получават информация за Виена, прогноза на времето, да отключва стаята и с един клик да се поръча трансфер до летището и регистрация за полета.  Ако това е прекалено обемиста програма за смартфона им,  те могат да използват телефона със Smart TV, за да се свържат и да преглеждат съдържанието на голям екран, или за прехвърляне на видео или музика.

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed